spot_img
duminică, noiembrie 24, 2024
HomeLocal BTDemersuri pentru reducerea claselor de învăţământ simultan

Demersuri pentru reducerea claselor de învăţământ simultan

Sute de elevi botoşăneni învaţă în sistem simultan, care nu le asigură o pregătire şcolară de calitate. La această situaţie s-a ajuns din cauza scăderii populaţiei şcolare. „Încă sunt foarte multe unităţi de învăţământ în mediul rural care au gimnaziu în simultan, ceea ce este foarte grav şi nu oferă şanse egale copiilor la educaţie, aşa cum clamăm în fiecare zi”, a declarat Ada Macovei, inspector şcolar general.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Oficialul a dat ca exemplu clasele formate din 12 până la 20 – 22 de copii, în care învaţă elevi de clasa pregătitoare, clasa I, a II-a, a III-a şi a IV-a, într-o singură clasă. La nivelul judeţului sunt 24 de astfel de clase. Totodată, sunt şi 26 de clase unde elevii de gimnaziu învaţă tot în sistem simultan.

Încercăm să le separăm, dar este o rezistenţă foarte mare din partea părinţilor pentru că nu înţeleg ce înseamnă învăţământul acesta şi cât de dăunător poate să fie pentru copii. Ei preferă să-i ţină la şcoala din sat în loc să-i lase să facă naveta, evident cu sprijinul autorităţilor locale şi al Ministerului Educaţiei, pentru că se decontează parte din transport. Copiii ar beneficia de învăţământ de calitate, în clase de sine stătătoare, cu copii de vârsta lor, cu lecţie singulară pentru toţi elevii clasei. Beneficiile ar putea fi descrise şi calitativ şi cantitativ în foarte multe pagini. Ca să facem o simulare pentru public, a învăţământului simultan, ne imaginăm că într-o sală cu 20 de persoane învăţătorul vorbeşte cu una dintre persoane iar ceilalţi 18 copii îşi văd singuri concentraţi şi atenţi doar la ceea ce au de făcut de exerciţiile lor, ceea ce este aproape utopic”, a precizat Ada Macovei.

Aceste probleme sunt foarte urgente”

Oficialul a adăugat că la copii atenţia este foarte fragilă şi concentrarea foarte greu de obţinut în clasă, atunci când vorbim despre copii care au între şase şi 10 ani. Practic, în timp ce învăţătorul pregăteşte copiii de clasa a IV-a pentru învăţământul gimnazial, pe copiii de pregătitoare trebuie să-i înveţe să respecte câteva reguli de bază şi să stea în bancă, iar pe cei de clasele I, a II-a să scrie şi să citească, să socotească şi aşa mai departe.

Aceste probleme sunt foarte urgente şi foarte importante şi la care nu mă aştept să găsesc înţelegere prea mare în rândul autorităţilor locale. Va trebui să luăm noi o decizie la nivelul Inspectoratului Şcolar şi Ministerului Educaţiei”, a explicat Ada Macovei.

Sute de elevi învaţă în sistem simultan 

La această dată, învaţă în sistem simultan câteva sute de elevi. „Sunt şi 12 în fiecare clasă. Vrem să facem din cinci clase câte două, respectiv clasa pregătitoare să fie cu clasele I şi a II-a, iar separat că fie elevii din clasele  a III-a şi a IV-a. În actualul sistem de lucru, nu se pot concentra, nu au cum”, a mai spus Ada Macovei.

Potrivit oficialului, sistemul de lucru simultan nu reprezintă o noutate, dar a fost perpetuat din cauză că unii oficiali au refuzat să ia deciziile corespunzătoare. „Primarii nu vor să recunoască faptul că nu mai există populaţie şcolară, că unele sate sunt îmbătrânite şi depopulate. Nu mai avem populaţie şcolară. Primarii spun că satul fără şcoală nu există. Unele decizii au fost amânate pentru că ba a fost campanie electorală, ba era perioada dinainte de această campanie. Primarii nu înţeleg că nu mai au copii în comunitate. Când într-o comună se nasc şase copii într-un an, cum vor sa facă şcoală? Nu este normal. Plus că depăşim costul standard. Sunt multe probleme lăsate aşa, în aer, dar o să încerc să le rezolv. Când zic că rezolv probleme de sistem, chiar asta fac”, a concluzionat Ada Macovei.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer senin
-0.4 ° C
-0.4 °
-0.4 °
86 %
2.7kmh
4 %
Dum
2 °
lun
4 °
mar
3 °
mie
3 °
joi
2 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Având în vedere că se apropie sărbătorile, s-au montat semne și pentru musafiri.

EDITORIAL

La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...