Autoritățile locale iau măsuri speciale pentru botoșănenii care au revenit în țară pentru a petrece sărbătorile de iarnă aproape de familii. În contextul pandemiei de Covid-19, astăzi, la sediul Instituției Prefectului, a avut loc ședința Grupului de Suport Tehnic în care s-a discutat despre situația cetățenilor care s-au întors acasă de peste hotare și cărora li s-a impus, la intrarea în țară, carantinarea la domiciliu. Astfel, potrivit informațiilor oficiale, în acest moment, pe raza județului Botoșani sunt carantinați un număr de peste 4.000 de botoșăneni, care în următoarele două două zile vor fi verificați de către forțele de ordine, dacă respectă carantinarea la domiciliu.
„Pentru că, în următoare perioadă sunt așteptați să sosească în țară mai mulți români, acțiunile de verificare a respectării măsurii de carantină la domiciliu vor continua și în perioada sărbătorilor de iarnă. Facem un apel la toți cetățenii să respecte măsurile de prevenție, să fie prudenți și să acționeze responsabil”, a declarat prefectul județului Botoșani, Dan Nechifor.
Condițiile de intrare în România:
Pentru cetățenii care sosesc în România din state ale Uniunii Europene sau ale Spațiului Econimic European (UE, Spațiul Economic European, Confederația Elvețiană)
- FĂRĂ CARANTINĂ dacă prezintă dovada vaccinării sau a trecerii prin boală în ultimele 180 de zile;
- CARANTINĂ DE 14 ZILE dacă sunt nevaccinați, nu au trecut prin boală în ultimele 180 de zile, ori dacă nu prezintă un test RT-PCR negativ efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării sau intrării pe teritoriul României, dacă vin din zona VERDE sau GALBENĂ;
- CARANTINĂ DE 14 ZILE dacă sunt nevaccinați, nu au trecut prin boală în ultimele 180 de zile, dacă vin din zona ROȘIE;
completarea Formularului de localizare a pasagerilor (PLF), începând cu data de 20 decembrie.
Pentru cetățenii români sau străini care sosesc în România din afara Spațiului European (UE, Spațiul Economic European, Confederația Elvețiană)
- FĂRĂ CARANTINĂ dacă prezintă dovada vaccinării sau a trecerii prin boală în ultimele 180 de zile, PLUS un test RT-PCR negativ efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării sau intrării pe teritoriul României;
- CARANTINĂ DE 10 ZILE dacă sunt nevaccinați, nu au trecut prin boală în ultimele 180 de zile, dar prezintă un test RT-PCR negativ efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării sau intrării pe teritoriul României;
- CARANTINĂ DE 14 ZILE dacă nu prezintă un test RT-PCR negativ efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării sau intrării pe teritoriul României, sunt nevaccinați, nu au trecut prin boală în ultimele 180 de zile;
- CARANTINĂ DE 10 ZILE dacă nu prezintă un test RT-PCR negativ efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării sau intrării pe teritoriul României, dar sunteți vaccinați, sau ați trecut prin boală în ultimele 180 de zile;
- Completarea Formularului de localizare a pasagerilor (PLF), începând cu data de 20 decembrie.
Cine și când trebuie să completeze digital de intrare în România formularul PLF?
Persoanele care intră în România și călătoresc cu avionul, trenul, mijloace de transport rutiere sau navale, începând cu data de 20 decembrie 2021;
Formularul cuprinde numele și prenumele, datele de identificare și de contact; țara, regiunea și localitatea de unde călătorește spre România, inclusiv cele tranzitate; localitatea și adresa de destinație în România; mijlocul de transport cu care călătorește spre România; data intrării în România; datele minorilor însoțitori, dacă este cazul;
Formularul digital poate fi generat electronic prin intermediul platformei https://plf.gov.ro;
Pentru eliberarea formularului este necesară autentificarea cu o adresă de e-mail, unde utilizatorul primește un link de acces. Ulterior, se completează câmpurile cu datele solicitate. Pașii sunt similari cu cei pentru generarea certificatului digital UE COVID;
Formularul se completează individual cu maximum 24 de ore înainte de a intra în România. Acesta poate fi completat electronic de pe telefonul mobil, tabletă sau calculator;
Formularul se verifică odată cu verificarea cărții de identitate/pașaportului în sistemul informatic al Poliției de Frontieră și va fi afișat dacă persoana a completat formularul. Acesta nu trebuie tipărit.
Documentele oficiale emise la nivel național în contextul pandemiei de COVID-19 pot fi consultate pe portalul stirioficiale.ro, în secțiunea Hotărâri și legislație.