Inspectoratul Școlar Județean Botoșani a centralizat numărul preșcolarilor și al elevilor care au desfășurat activități în cadrul Săptămânii Educației Globale (15 – 21 noiembrie). Datele centralizate arată că au fost organizate 787 de activităţi, fiind implicați 15.960 de preșcolari și elevi, coordonați de 1.050 de cadre didactice, cărora li s-au alăturat 39 de instituții guvernamentale, 27 de ONG-uri. Au fost realizate 857 de materiale educative: flyere, broșuri, pliante, prezentări video sau power point, proiecte, afișe etc.
Elevii s-au implicat în dezbateri interactive, și-au exprimat opinia cu privire la diverse probleme actuale: poluarea, protecția mediului, stilul de viață sănătos, bullying-ul sau comportamentul civilizat.
Potrivit celor precizate de Ada Macovei, inspector şcolar general, punctele tari ale activităților organizate în Săptămâna Educației Globale 2021 au fost: implicarea unui număr mare de cadre didactice si elevi în activități; implicarea partenerilor educaționali: ONG-uri, instituții guvernamentale și non-guvernamentale, implicarea părinților, potențialul artistic și creativ al elevilor, conștientizarea rolului de cetățeni într-o lume globalizată, înțelegerea cauzelor si efectelor problemelor majore care afectează lumea, diversitatea activităților și tematicii sau participarea activă a elevilor.
Tema din acest an a fost „Este lumea noastră! Să acţionăm împreună!”
Preşcolarii şi elevii participanţi la activităţi au fost plăcut impresionați, deoarece tema din acest an, „Este lumea noastră! Să acţionăm împreună!”, a permis organizarea a numeroase activităţi care au încurajat cooperarea, toleranța, conștientizarea că suntem cetățenii acestei lumi și că trebuie să fie deschiși la diversitate, interculturalitate, la dorința de a acționa pentru a face lumea un loc echitabil și durabil.
Activitățile desfășurate au dezvoltat atitudini de respect pentru diversitate și abilități de comunicare interculturală; au fost promovate valori, ca: educație, responsabilitate, conviețuire, educație globală, respect, egalitate, solidaritate, respect pentru sine și pentru ceilalți, interes pentru probleme globale, abordare critică, implicare și acțiune constructivă, responsabilitate socială. Toate acestea au avut ca obiectiv general conștientizarea rolului nostru de cetățeni într-o lume globalizată.
Diversitatea activităților organizate a reușit să răspundă nevoilor diverse ale elevilor, în concordanță cu temele propuse la nivel european.
Impactul activităților din acest an
Săptămâna Educației Globale a fost o ocazie pentru a aborda probleme legate de diversitate și inegalitate la nivel local si la nivel global, cu o înțelegere a problemelor de bază ale cetățeniei globale.
Activităţile au avut impact pozitiv, elevii au participat și au conștientizat problemele actuale, după cum reiese şi din declarațiile unor copii: „Mi-a plăcut deoarece este bine să integrăm în comportamentul nostru asertivitatea”, ”M-a făcut să vreau să-mi îmbunătățesc relația cu părinții”, „Am învățat că drogurile nu sunt sănătoase”, „Am înțeles cum putem preveni traficul de persoane”, „Am învățat cum să ne protejăm în mediul online”, „Am învățat că doar împreună putem schimba lumea în bine”, „Este lumea noastră! Să acționăm împreună!”, „Lumea noastră este formată de gândurile, acțiunile, emoțiile tuturor. Împreună o putem face mai bună!”
„Felicitări tuturor elevilor, cadrelor didactice și partenerilor noștri educaționali, pentru organizarea activităților și pentru susținerea educației nonformale, chiar și în acest context pandemic dificil. Mult succes în continuare!„, a mai transmis Ada Macovei.