Un ofițer de poliție, care susține că se afla în misiune, a fost lăsat fără permisul de conducere chiar de un coleg de-al său din cadrul Biroului Rutier. Ofițerul a contestat sancțiunea în instanță, dar Judecătoria Botoșani a menținut măsurile dispuse de agent. Hotărârea magistraților a fost atacată cu apel, iar verdictul va fi dat de Tribunal.
Șef la o structură de poliție din județ, subcomisarul Mihai C. plecase la serviciu, în dimineața zilei de 10 aprilie a.c., la volanul mașinii personale, un autoturism Audi, dar pe Șoseaua Iașiului din municipiul Botoșani, pe tronsonul dintre cartierul Afla Land și complexul Lebăda, el a fost surprins de un echipaj al Poliției Rutiere, care acționa cu radarul TruCAM, în ce gonea cu 101 km/h, depășind viteza legală pe acel sector de drum cu 51 km/h. Tras pe dreapta, ofițerul a fost sancționat cu avertisment pentru depășirea limitei de viteză, însă agentul i-a aplicat și măsura complementară a suspendării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 90 de zile.
După numai două zile de la primirea procesului verbal, subcomisarul Mihai C. a contestat sancțiunea la Judecătoria Botoșani considerând că viteza menționată nu a fost cea reală, iar fapta reținută în procesul-verbal nu corespunde realității întrucât la acel moment circula în spatele unui alt autoturism care nu a fost oprit. De asemenea, a punctat ofițerul, procesul verbal nu era scris citeț și nu se înțelegea descrierea faptei, iar radarul cu pricina ar avea o toleranță de 4%.
A urmat procesul, iar Biroul Rutier a trimis la dosar și înregistrarea făcută de radarul TruCAM, dar și copii după toate actele privind atestarea radarului, iar probele au fost edificatoare. „Din vizionarea înregistrării depuse la dosar (…) se observă la min. 09.00.49.018 că petentul a fost surprins tocmai când accelera și, în consecință, a ajuns foarte rapid în spatele autoturismului care se afla pe același sens de mers, dar nu în imediata apropiere a petentului. De altfel, se poate observa cu ochiul liber faptul că cele două autoturisme circulau cu viteze diferite, însă, în orice caz, prin aparatul radar s-a efectuat înregistrarea vitezei cu care circula petentul ca fiind cea care depășea limita legală pentru acel sector de drum”, au punctat magistrații. În ce privește susținerea subcomisarului potrivit căreia se afla în misiune, instanța a constatat că, într-adevăr, potrivit planului de acțiune întocmit chiar de către ofițer pentru ziua de 10 aprilie 2021, intervalul 09.00-14.00, acesta urma să își exercite atribuțiile de serviciu pe raza unor comune din județul Botoșani. Totuși, având în vedere ora și locul constatării contravenției – 09.00, municipiul Botoșani – și intervalul orar în care ofițerul trebuia să se afle la serviciu, instanța a apreciat că deplasarea către locul de muncă nu semnifică faptul că se afla în misiune.
„Instanța reține că depășirea vitezei maxime admise pentru sectorul de drum constituie o faptă care pune grav în pericol valorile sociale ocrotite de normele juridice (siguranța circulației, viața și integritatea persoanelor, integritatea bunurilor), fiind necesară sancționarea contravenientului potrivit dispozițiilor legale. Instanța apreciază că, deși petentul solicită anularea sancțiunilor, la încheierea procesului-verbal a fost respectat principiul proporționalității, având în vedere și istoricul contravențional al acestuia (petentul fiind sancționat pentru 6 fapte de aceeași natură într-un interval de 1 an și 3 luni, în anii 2019 și 2020)”, se mai arată în motivarea instanței.
Cu toate acestea, ofițerul a atacat cu apel hotărârea Judecătoriei, cazul urmând să fie soluționat definitiv de Tribunal.