Autostrada „Unirii” A8, tronsonul Tg Neamț (DN2) – Iași – Ungheni va avea o lungime de circa 92,3 km, față de cei aproape 95 de km cum era în varianta revizuită a SF-ului din 2011, potrivit informațiilor obținute de HotNews.ro de la Compania de Autostrăzi. De circa cinci luni se află în lucru revizuirea documentației și elaborarea proiectului tehnic, iar în urma unei analize multicriteriale a fost stabilit noul traseu pe care îl va avea autostrada, cu câteva modificări substanțiale față de traseul revizuit stabilit în 2011.
Din mai 2021 se află în derulare un contract de 58,8 milioane de lei cu proiectantul Consitrans pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și realizarea Proiectului Tehnic pentru tronsonul din „Autostrada Unirii” A8 de la Tg Neamț la Iași și mai departe până la Ungheni, un contract cu termen de realizare de 25 de luni.
Așadar, varianta actuală de traseu începe de la intersecția cu DN2 (Moțca/Boureni), unde va fi realizat un nod rutier, și va avea o lungime de 92,32 km, față 94,95km cât avea traseul în varianta din 2011.
Până la intersecția cu DN2 este în curs de finalizare Studiul de Fezabilitate pentru cealaltă bucată mare din A8, de la Tg Neamț la Tg. Mureș.
Față de varianta din 2011, principalele modificări sunt două zone ușor diferite înainte și după Târgu Frumos, dar în special în zona Iașului, unde noul traseu trece mult mai aproape de oraș. În varianta de traseu 2021, A8 va ajunge mai drept către zona viitorului Pod peste Prut de la Ungheni.
Noua variantă de traseu pentru A8 va conține și opt noduri rutiere.
Unul este înainte de localitatea Lețcani, unde va ajunge și un drum de legătură care să ocolească Lețcaniul în paralel cu actualul DN28 și apoi se va uni cu Centura Ocolitoare Iași (VO28D).
Un alt nod rutier ce va fi la nord de Iași va fi pentru intersecția cu viitorul drum de legătură cu Aeroportul Internațional Iași și cu viitorul spital regional.
A8 va trece pe la sud de Pașcani, iar pe actualul proiect este prevăzut un nod rutier în Sudul Municipiului la intersecția cu DJ208.
Aici trebuie precizat că în acea zonă A8 va intersecta cealaltă mare autostradă din regiune și anume Autostrada „Moldovei” A7 (care va traversa regiunea de la nord la sud) în zona localității Sodomeni.
„Peste 2 ani vom avea un proiect matur, care poate fi scos direct la licitație pentru execuția lucrărilor, așa cum avem astăzi pentru A7. Drumul pentru A8 e ireversibil”, anunța la debutul lucrărilor fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă.