Edilii botoşăneni încă nu au anunţat rezultatul licitaţiei vizând reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul. Asta deoarece, de aproximativ trei luni, comisia constituită la nivelul Primăriei Botoşani încă analizează ofertele firmelor interesate de lucrări.
„Suntem pe ultima sută de metri, urmează convocarea consorțiilor care au depus oferte pentru negocierea directă. La acest proiect este o diferență de preț și nu sunt optimist că vom primi oferte care să fie acceptate. Avem nevoie de o diferență de bani și așteptăm un sprijin de la Ministerul Fondurilor Europene pentru că diferența este prea mare, 60 de milioane de lei”, a declarat primarul Cosmin Andrei.
Ofertele au fost deschise pe 27 iulie
27 iulie 2021 a fost data limită de depunere a ofertelor vizând contractele pentru execuția lucrărilor de reabilitare şi modernizare a infrastructurii de transport cu tramvaiul. Au depus oferte două asocieri de firme, respectiv Alstom Transport – Electroalfa Internaţional şi Conest – Pod Proiect – Mari Vila Com.
Pentru traseul 101, estimat la 74.533.384,23 de lei fără TVA, Asocierea Alstom Transport și Electroalfa Internaţional a ofertat 108.967.635,65 de lei fără TVA, în timp ce Asocierea Conest – Pod Proiect – Mari Vila Com a ofertat 106.687.945,26 de lei fără TVA.
Pentru traseul 102, estimat la suma de 73.419.607,16 de lei fără TVA, Asocierea Alstom Transport și Electroalfa Internaţional a ofertat 125.131.260,95 de lei fără TVA, în timp ce Asocierea Conest – Pod Proiect – Mari Vila Com a ofertat 108.568.386,01 de lei fără TVA.
„Valoarea cofinanţării este fabuloasă”
Acest contract reprezintă o mare provocare pentru conducerea primăriei. Conform contractului de finanţare europeană, municipalitatea dispune de o sumă totală de 147.952.991,38 de lei.
În realitate, pe lângă contribuţia locală de peste 1,9 milioane de lei pe fiecare traseu, municipalitatea ar mai trebui să găsească încă 60.000.000 de lei pentru investiţia totală. Această sumă este dată de diferențele de prețuri și actualizările valorilor la nivelul acestui an. Practic, cu atât a crescut costul total al proiectului între timp.
Municipalitatea nu exclude posibilitatea renunţării la proiect
La jumătatea lunii august, Cosmin Andrei nu a exclus posibilitatea de a se renunţa la acest proiect. „Valoarea cofinanțării este fabuloasă, discutăm de 60 de milioane de lei, la o finanțare europeană de 180 de milioane de lei, iar dorința botoșănenilor este de a avea un transport public în comun cu alte mijloace, în afara celor pe care le-am avut până acum și pentru care am primit finanțare europeană, adică transport public cu tramvaiul”, declara atunci Cosmin Andrei.
Acest proiect este finantat prin Programul Operațional Regional, Axa Prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile.
În implementarea proiectului se lucrează sub presiunea timpului. Dacă lucrările nu sunt finalizate până pe 31 decembrie 2023, municipalitatea pierde finanţarea europeană.