Ministerul Finanţelor (MF) va implementa în perioada imediat următoare, în cadrul unui program pilot, un sistem de facturare electronică – e-factură – care va permite încărcarea, stocarea şi descărcarea facturilor emise de agenţii economici în relaţia cu instituţiile statului, a anunţat, miercuri, Lucian Heiuş, secretar de stat în MF, la lansarea lucrării „Carta Albă a IMM-urilor din România”.
Proiectul „E-factura – sistem obligatoriu de facturare electronică“ a fost demarat în luna martie 2020 de către Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), în vederea eficientizării colectării impozitelor și taxelor, vizând în principal îmbunătățirea și consolidarea gradului de colectare a TVA și prevenirea/combaterea evaziunii fiscale.
„Dincolo de problemele cauzate de criza sanitară, cercetările arată că 30% dintre IMM-uri consideră că mediul de afaceri este favorabil, una dintre marile probleme fiind birocraţia. Această perioadă ne-a oferit un bun prilej pentru a impune noi metode de lucru în diverse zone ale administraţiei centrale şi locale. IMM-urile dispun acum de mai multe mijloace electronice de interacţiune cu autorităţile şi vom continua să consolidăm digitalizarea administraţiei pentru a elimina celebrele cozi la ghişee. Astfel că, în perioada imediat următoare, Ministerul Finanţelor va implementa în cadrul unui program pilot un sistem de facturare electronică, care va permite încărcarea, stocarea şi descărcarea facturilor emise de agenţii economici în relaţia cu instituţiile statului, proiectul e-factură”, a transmis Heiuș, potrivit agerpres.ro.
Decizia de dezvoltare a proiectului de facturare electronică în România a fost luată după analizarea modului în care Italia a aplicat facturarea electronică generalizată atât pe relația Business to Government (B2G), cât și pe relația Business to Business (B2B) și presupune etape de proces care să permită comensurarea efectelor asupra mediului economic și gestionarea eficientă a datelor recepționate.