Ai o afacere sezonieră sau îți dorești să începi o afacere nouă? Află cum îți poți dezvolta afacerea cu amănuntul, ținând cont de câteva stategii simple și eficiente, pe care le poți aplica în acest an.
Primul lucru de care ai putea ține cont când vine vorba despre afaceri, este să promovezi în magazinul tău și acele produse care sunt perfecte pentru a fi oferite cadou. Indiferent de ce tip de magazin ai, fie că este un mic boutique la mall, sau un magazin cu produse alimentare, dulciuri sau produse de îmbrăcăminte, ai putea să selectezi câteva produse care pot fi evidențiate și oferite cadou.
Clienții cumpără în general cadouri pentru rude și prieteni, iar asta este un atuu pentru dezvoltarea afacerii tale, în acest an. Potrivit sondajelor:
- Oamenii tind să cumpere tot mai multe cadouri, mai ales în anumite perioade din an, cum ar fi de Sărbători, atât din magazine fizice cât și online
- Consumatorii aleg produsele pentru cei dragi, inspirându-se și din ideile de cadouri de pe rețelele sociale, mai ales de pe Facebook, Instagram, YouTube, Snapchat
- Oamenii tind să folosească tot mai mult platformele de socializare pentru inspirație pentru lucrurile de făcut și de cumpărat
- 31% dintre consumatori spun că rețelele sociale i-ar putea convinge să facă o achiziție de cadouri în acest an.
Pentru a-ți dezvolta afacerea în acest an, poți amenaja spațiul de comercializare de care dispui, în așa fel încât să ai o zonă cu rafturi metalice, sau rafturi metalice magazin, cum sunt cele din oferta acestui furnizor: https://rafturionline.ro/rafturi-magazin.
Pe rafturi atractive poți evidenția o serie de produse care sunt potrivite spre a fi oferite drept cadou și care au prețuri accesibile. Clienții sunt deschiși la articole cu prețuri atractive, sau la produse promoționale. Interesul lor nu este atât de mare când vine vorba despre produse de calitate inferioară, pe care le pot găsi și în alte magazine.
Alte strategii bune, pentru a-ți dezvolta afacerea în acest an, ar putea fi:
- Prezintă o serie de pachete de cadouri atractive pentru a impresiona cumpărătorii, astfel îi vei încuraja să le cumpere și să se laude cu achiziția făcută pe social media; acesta este și un mod de a-ți face reclamă, de a atrage și alți posibili clienți la magazinul tău
- Nu uita să faci publicitate unor produse noi, înainte de a le pune pe rafturi sau a deschide magazinul, astfel vei putea atrage un flux constant de clienți
- O idee bună este să faci publicitate la produse prin canale populare – cum ar fi radio sau TV – dar și prin social media
- Deschide o pagină de Facebook pentru a-ți prezenta produsele, ofertele și promoțiile din magazinul cu amănuntul
- Alege și angajații cu atenție, solicitând referințe despre ei, pentru a fi sigur că sunt buni în meseria lor și pot deveni un atuu în afacerea ta
- Prezintă produsele într-un mod atractiv pe rafturi, astfel încât să te diferențiezi de alte magazine, care au același gen de afacere
- Impresionează clienții prin reclame, pentru a-i determina să se oprească și să cumpere din magazin
- Promovează produsele pentru cadouri de vacanță (pentru diferite ocazii, sezon estival, sezon de iarnă) pentru ca ele să se vândă mai bine
- Oferă mai multe opțiuni de livrare, pentru a impresiona cumpărătorii; poți avea și varianta de livrare gratuită care este atât de mult apreciată în ziua de azi; de asemenea poți oferi livrarea cadourilor direct la adresa destinatarilor
- Realizează diferite campanii specifice fiecărui sezon, pentru a atrage clienții și a diversifica afacerea.
Statisticile arată că anul trecut, 66% dintre cumpărători au optat pentru comercianții cu amănuntul din comoditate, pentru că le-au trimis produsele acasă. Doar 47% dintre ei au ales comercianții cu amănuntul după alt criteriu important – ținând cont de prețul și valoarea produselor. Concluzia este că oamenii din ziua de azi sunt mai comozi ca niciodată, indiferent dacă își fac cumpărăturile într-un magazin fizic su online.