Facebook a șters 65 de conturi de Facebook și 243 de Instagram, implicate în campania de dezinformare, relatează BBC.
Într-un raport dat publicității, reprezentanții companiei au explicat că au găsit legături între agenția de publicitate rusă Fazze și profiluri cu “un comportament online neautentic”. În urmă cu trei luni, o anchetă a BBC a prezentat cum mai multe persoane cunoscute pe Facebook și Instagram au fost ofertate de Fazee pentru a promova mesaje false despre vaccinurile Pfizer.
Facebook a precizat acum că a mai existat un val de dezinformare, în luna noiembrie 2020, când aceeași rețea de conturi a discreditat serul AstraZeneca pentru că folosește un adenovirus recoltat de la cimpanzei. Mesajele erau transpuse în imagini cu tentă amuzantă de tip “meme”, fiind publicate în perioada în care autoritățile indiene analizau autorizarea AstraZeneca.
O parte dintre mesaje au fost distribuite pe Instagram de utilizatori cu mulți urmăritori (așa-numiți “influenceri”). Compania de analiză social media Graphika a constatat că știrile false au fost publicate pe mai multe site-uri de știri deținute de coordonatorii campaniei de dezinformare. Potrivit Facebook, pe lângă comportamentul online neautentic, conturile respective ieșeau în evidență și prin “amestecarea” limbilor în care postau: de exemplu, anumite fotografii cu text în limba hindi erau însoțite de hashtag-uri în portugheză.