Drumul strategic continuă să ridice probleme. Din cauza structurii solului, pe anumite tronsoane constructorii vor amenaja sectoare experimentale pentru a alege soluția optimă. Un astfel de tronson experimental a fost realizat între Lunca și Todireni, unde s-a turnat un prim strat de asfalt pentru a se vedea cum reacționează la trafic. Asta deoarece în proiectul tehnic au fost menționate două variante de realizare – cu un prim strat de pământ stabilizat cu liant hidraulic rutier sau direct cu balast stabilizat.
„Scopul acestui sector a fost de a se optimiza soluțiile tehnice. Au fost în control atât specialiștii de la Inspectoratul în Construcții, dirigintele de șantier, pentru ca împreună cu proiectantul, constructorul să se optimizeze soluțiile tehnice din cadrul acestui proiect. Vorbim de tipuri diferite de pământ pe parcursul celor 106 kilometri de drum strategic, pământuri care reacționează diferit la trafic și la greutate. De aceea este nevoie să căutăm cele mai bune soluții tehnice, să le adaptăm la profilul diferitelor sectoare de drum pentru ca în final să avem un drum de cea mai bună calitate”, a spus luni (n.r. – 9 august a.c.), în cadrul unei conferințe de presă, președintele Consiliului Județean, Doina Federovici.
La fel se va întâmpla și în apropiere de Hlipiceni, unde există o zonă cu infiltrații de apă și unde constructorii vor trebui să aleagă, împreună cu ceilalți factori decidenți, varianta optimă. Tronsoanele experimentale vor fi realizate tocmai în ideea ca, în cazul unor eventuale deficiențe de după punea în circulație, constructorii să nu fie singurii trași la răspundere.
Lucrările la drumul strategic au debutat abia anul acesta, după mai multe amânări, lotizări, stagnări și contestații. În total, este vorba de modernizarea a 106,3 km de drumuri județene. Lucrarea a fost împărțită în trei loturi. Astfel, primul lot al drumului strategic se întinde pe 29,2 kilometri și începe din comuna Șipote din județul Iași – Rediu – Răuseni – Călărași, plus distanța de aproape 10 kilometri dintre Dângeni și Mihălășeni. Lotul II pleacă de la Răuseni spre Todireni – Albești – Trușești – Dângeni – Hănești și se va întinde pe o distanță 51,1 kilometri. În schimb, lotul III parcurge traseul Blândești – Cerchejeni – Sulița – Cheleș – Lunca – Cernești – Todireni și va avea o distanță de 25,8 kilometri. Valoarea totală a proiectului, care include şi celelalte cheltuieli – proiectare, dirigintare, taxe, TVA, etc – este de 475,5 milioane lei. Lucrările vor trebui finalizate până în decembrie 2023, pentru ca cei de la Consiliul Județean să nu piardă finanțarea europeană.