Pentru a veni în sprijinul producătorilor locali, Direcția pentru Agricultură Județeană (DAJ) Botoșani, lansa în urmă cu mai bine de un an un aprozar virtual prin care legumicultorii, pomicultorii, producătorii de preparate din carne sau produse lactate, apicultorii și piscicultorii puteau să aibă acces direct la consumatorul final.
La momentul respectiv, având în vedere condițiile din cauza pandemiei, această idee de aprozar virtual a funcționat. Însă, în prezent, odată cu relaxarea măsurilor de restricție, această platformă nu mai este atât de utilizată și preferată de consumatori, aceștia alegând varianta fizică de a-și cumpăra cele necesare.
„Pentru o anumită perioadă, a funcționat, ulterior relaxându-se restricțiile, consumatorul având o mai mare deschidere de a-și aproviziona legumele și fructele, a renunțat la ideea aprozarului virtual. Automat, producătorul a ales varianta de a-și expune fizic marfa, decât să își facă mediatizarea în mediul online”, a declarat Cristian Delibaș, directorul Direcției pentru Agricultură Județeană (DAJ).
Platforma online este încă utilizabilă, însă dacă se mai tranzacționează sau nu produse în sistem, nu se știe cu exactitate, producătorii fiind nevoiți să aleagă varianta fizică de a-și vinde marfa, potrivit directorului DAJ.
Cu toate acestea, Cristian Delibaș, consideră că această idee ar trebui promovată în continuare. „Ar trebui să existe acest aprozar virtual și în momentul de față, consumatorul având astfel o mai mare diversitate de a alege produsele”, a spus acesta.
Aprozarul virtual este o platformă care facilitează distribuția zonală a produselor proaspete, care este benefică mai ales în contextul pandemiei și care poate fi o soluție pentru comerțul modern și foarte sigur.