Sute de cadre didactice botoşănene, care au făcut ore de pregătire suplimentară cu elevii, în cadrul Programului „Şcoală după şcoală”, încă nu au primit banii pentru activitatea prestată.
Ada Macovei, inspector şcolar general adjunct, a precizat că încă se fac unele modificări în baza de date. „Încă se fac unele corecţii pe la şcoli, corecţii de nume. Numele copiilor au fost trecute în baza de date fără diacritice şi acum se corectează acest lucru. Sunt mai multe corecţii de făcut şi lucrează cei cinci experţi din Inspectoratul Şcolar, care aveau fiecare în jur de zece şcoli, din cele înscrise în luna martie şi doamna Ana Maria Loghin, care este coordonator judeţean”, a mai spus Ada Macovei.
Potrivit oficialului, programul a început în luna martie, iar în luna mai au fost transmise la minister primele situaţii. „Aşteptăm plata. Profesorii, în general, ştiu la ce să se aştepte, mai ales atunci când este vorba despre fonduri europene, unde rambursările se fac târziu. Proiectul este la început, până intră în linie dreaptă şi se recuperează toate decalajele, inerţia de început caracteristică fiecărui proiect, mai durează un pic”, a mai spus Ada Macovei.
„Ar trebui să plătească măcar pentru două luni”
Liviu Axinte, liderul Ligii Sindicatelor din Învăţământ (LSI) a declarat că profesorii sunt nemulţumiţi de situaţia creată. „Când am întrebat la inspectoratul şcolar mi s-a spus că <noi am trimis, nu ni s-a spus că ar fi probleme>, dar văd că banii nu vin. Există o centralizare a activităţilor remediale la IŞJ, pe luni şi ar trebui să plătească măcar pe două luni, să vadă oamenii că se plăteşte. Nu aşa…Consider că nu e muncă voluntară, colegii îşi vor primi banii, dar parcă e prea mare întârzierea”, a mai afirmat liderul LSI, adăugând că nu ştie care este adevărul, dacă s-a greşit la nivelul şcolilor sau totul pleacă de la minister.
Potrivit liderului LSI, în câteva judeţe din ţară au fost făcute primele plăţi. „La noi, după ce s-au depus toate documentele, s-au încărcat pe o platformă, la două – trei luni, s-a spus că trebuiau trecute numele cu diacritice, dar nu trebuiau să spună de la început? Ce contează diacriticele, dacă omul este identificat cu codul numeric personal?”, a concluzionat Liviu Axinte.
Astăzi, 22 iulie, coordonatorul programului, Ana Maria Loghin, inspector şcolar şi purtător de cuvânt în cadrul IŞJ, a afirmat că nu au fost începute plăţile deoarece „sunt câteva şcoli care trebuie să refacă unele documente”.