Lucrările de modernizare a drumului național 28B, care face legătura între Botoșani și Târgu Frumos, se află în centrul unei controverse în mediul online. Totul după ce, pe rețelele sociale, a apărut un mesaj al unui cont abia creat, potrivit căruia constructorul s-ar fi retras.
„Dragi botosaneni, din surse sigure va spun ca pe drumul DN28B nu se va mai lucra prea curand. Castigatorul licitatiei si a retras utilajele si muncitorii deoarece nu se incadreaza in bugetul pe care il are (si a luat jucariile si a plecat acasa). Nu as putea sa va spun care sunt urmatorii pasi, daca se face alta licitatie sau daca cel care este desemnat in acest moment va negocia alte preturi, dar oricare din aceste variante va fi, va dura luni sau chiar ani de zile! Asa ca nu va mai faceti sperante, cel putin anul asta nu cred ca mai vedem lucrari si utile pe Bt-Tg Frumos!”, a scris, vineri, pe Facebook, contul Raul Floares, creat cu 24 de ore înainte de postare.
„Drumul este, repet, în administrarea Guvernului”
La scurt timp, președintele Consiliului Județean Botoșani, a făcut o declarație legată de această postare în mediul online și a făcut la rândul ei o postare online în care declară că nu sunt șanse să se facă drumul în următorii doi ani și „județul Botoșani va pierde zeci de milioane de euro.”
“Drumul Botoșani – Târgu Frumos este în administrarea Guvernului PNL-USR și nu a Consiliului Județean. Din păcate este axa principală a județului, dar care, la fel ca toate investițiile importante din această zonă a țării, nu se regăsește printre prioritățile actualei puteri. La Consiliul Județean Botoșani nu avem nicio pârghie pentru a ne implica, pentru că drumul este, repet, în administrarea Guvernului. Domnii parlamentari PNL și USR de Botoșani, care exercită puterea și care de-a lungul anilor trecuți au organizat și participat la tot felul de proteste pentru drumuri ar trebui să iasă în fața botoșănenilor și să explice de ce nu se lucrează pe acest drum. Ei ar trebui să știe de ce nu se lucrează pe Botoșani – Târgu Frumos, pentru că PNL Botoșani a dat un secretar de stat la Ministerul Transporturilor din Guvernul Orban, iar USR asigură în Guvernul Cîțu gestionarea acestui portofoliu”, a spus Doina Federovici, președintele CJ, uitând să menționeze perioada guvernării PSD când ea personal anunța periodic, timp de ani de zile, că se încep lucrările de reabilitare a drumului.
„Proiectul tehnic este în faza de avizare”
La scurt timp, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași a transmis un punct de vedere oficial, precizând că lucrările practice la drumul Botoșani- Târgu Frumos nu au început încă și că documentația tehnică este în curs de avizare.
„Referitor la modernizarea DN 28B, Tg. Frumos (jud. Iași) – Botoșani, proiectul tehnic este în faza de avizare la nivelul CTE al CNAIR, premergătoare avizării planului de management al traficului și de instituire a restricțiilor. La acest moment, antreprenorul desemnat prin contract a început aprovizionarea cu materiale, executând lucrări preliminare și de organizare de șantier (amenajare platformă utilaje și stație de asfalt) în vederea demarării propriu-zise a lucrărilor de modernizare”, au menționat reprezentanții DRDP Iași.
La rândul său, Adrian Hobjilă, vicepreședinte al USR Botoșani, a reacționat la postarea președintelui CJ, declarând că „Întârzierea la DN28B este cauzată tot de măgăriile pesediste, proiectul este corectat acum pentru a treia oara din cauza unor intersecții neconforme. La proiect s-a muncit și a fost refăcut aproape în totalitate. Erau capitole intregi copy/paste de la alte lucrari, era un proiect făcut doar ca doamna ex-senator să se laude de prin 2015 cu ”la anul vor începe lucrările”.
Contractul de modernizare a DN 28B a fost adjudecat prin licitație de asocierea SC AQUA PARC SRL(lider) – SC MAVGO HOLDING SRL – VAHOSTAV SK a.s. – TRAMECO SA și prevede modernizare a 71,512 km de drum național, cu platforma de 9 m, tronsonul fiind prevăzut cu 9 poduri (dintre care unul nou și 8 reabilitate), 104 podețe (61 noi și 43 reabilitate) și 36 intersecții la nivel. Termen de finalizare – 24 de luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor.
Finanțarea realizării proiectului este asigurată de Ministerul Transporturilor, prin fonduri europene din Programul Operațional Infrastructura Mare, având asigurată cofinanțare de 85% din valoarea totală de 391,6 milioane lei a proiectului.