spot_img
sâmbătă, noiembrie 23, 2024
HomeLocal BTAmeninţări din toate părţile pentru Nova Apaserv

Ameninţări din toate părţile pentru Nova Apaserv

♦ Operatorul de apă din județ a ajuns într-o situație critică, după ce firma de pază CosminGuard Security a cerut în instanță insolvența Nova Apaserv, din cauza facturilor neachitate de mai multe luni. Deocamdată, autorităţile au reuşit doar să obţină o păsuire şi trebuie să găsească bani

Operatorul de apă din județ a ajuns într-o situație critică, după ce firma de pază CosminGuard Security a cerut în instanță insolvența Nova Apaserv, din cauza facturilor neachitate de mai multe luni.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Acțiunea a fost deschisă la Tribunalul Botoșani, pe 2 iulie, dar nu a fost stabilit un termen de judecată. La mijloc ar fi vorba de circa 400.000 de lei, iar reprezentanții CosminGuard Security au cerut plata în două rate egale. Cum cei de la Nova Apaserv nu au avut cum să onoreze această solicitare, cei de la firma de pază s-au adresat direct instanței de judecată.

„S-a agreat o eșalonare a sumelor datorate”

Încercând să găsească o soluție, cei de la Nova Apaserv au solicitat ieri o nouă rundă de negocieri cu cei de la CosminGuard, la discuții participând inclusiv prefectul județului, Dan Nechifor, având în vedere și contextul actual al stării de alertă generată de pandemia de Covid-19, serviciul asigurat de compania de apă fiind unul prioritar. „S-a agreat o eșalonare a sumelor datorate, urmând să se retragă cererea de insolvență”, a arătat prefectul Dan Nechifor.

Informația a fost confirmată și de reprezentanții Nova Apaserv, care au recunoscut datoria existentă și faptul că unitatea înregistrează o serie de probleme cu cash-flow-ul. Astfel, compania de apă ar urma să plătească o primă tranșă de 100.000 de lei, după care restul sumei va fi achitată în tranșe egale până cel târziu anul viitor, urmând ca societatea CosminGuard Security să renunțe la acțiunea în instanță.

Însă reprezentanții Nova Apaserv vor sta cu emoții până la primul termen de judecată, când judecătorii vor trebui să ia act de renunțarea la proces.

Firma de pază a mai depus o cerere similară

Deși reporterii „Monitorul” au încercat să afle și punctul de vedere al reprezentanților firmei de pază, aceștia nu au putut fi contactați. Este însă pentru a doua oară când CosminGuard Security cere în instanță insolvența Nova Apaserv. Prima dată s-a întâmplat în primăvara lui 2019. Atunci, tot în urma unor discuții care au avut loc între conducerile celor două firme, s-a convenit plata eșalonată a datoriilor, iar CosminGuard a renunțat la acțiunea deschisă la Tribunal.

Nova Apaserv are de recuperat 12 milioane de lei

Directorul general provizoriu de la Nova Apaserv, Liviu Ștefan, spune că problemele au apărut anul trecut, din cauza unor datorii neachitate la timp. Obligată să plătească 7,2 milioane de lei către Aquaterm, în urma unui proces, societatea s-a ales cu conturile blocate de către executorii judecătorești. Din acel moment, operatorul de apă a început să înregistreze datorii către principalii furnizori de materiale și servicii, pentru că tot ce intra în conturile societății pleca spre Aquaterm. „Acest lucru a făcut ca datoriile să crească de la o lună la alta, din cauza întârzierilor în încasarea creanțelor, în principal a facturilor de la populație”, a explicat Liviu Ștefan. Astfel, potrivit unei situații existente la finalul lunii iunie, Nova Apaserv are de recuperat de la clienți circa 12 milioane de lei, din care aproape opt milioane de lei de la populație.

„Este vorba de niște datorii mai vechi. În prezent, gradul de încasare de la populație este de aproximativ 95%, dar și aceste mici restanțe de la o lună la alta se adaugă la datoriile vechi, iar valoarea totală crește de la o lună la alta”, a completat Liviu Ștefan. Acesta a adăugat că la agenții economici situația este mai bună, întrucât facturile se încasează de regulă la maxim 40 de zile. Însă, din cauza datoriilor acumulate în timpul executării silite, cam tot ce intră în conturile societății pleacă pentru spre furnizorii de servicii și materiale, plățile făcându-se eșalonat.

Haos în încercarea de recuperare a banilor

„O primă soluție ar fi creșterea gradului de încasare, pentru că, dacă printr-o situație ideală am încasa toate facturile restante într-o singură lună, vă dați seama că lucrurile s-ar rezolva imediat”, a adăugat Liviu Ștefan. Din acest motiv s-a trecut din nou la serviciile de citire a apometrelor și încasarea sumelor de la clienți. Doar că metoda folosită este veche și ineficientă, mai ales în mediul rural, acolo unde există de regulă mai multe persoane cu același nume, iar străzile din anumite sate nu sunt denumite și este destul de greu de individualizat abonatul.

Prin urmare, conducerea societății analizează posibilitatea informatizării acestui serviciu, prin intermediul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, unde Nova Apaserv speră să acceseze un proiect de zeci de milioane de euro. Cert este că, din cauza luptelor politice, conducerea societății a fost schimbată de două ori în mai puțin de o jumătate de an, iar planul de redresare așteptat de mulți nu a dat încă niciun fel de rezultate. Mai mult, nici ajutorul de la Guvern în valoare de 10 milioane de lei, la care sperau mulți, nu a mai venit.

Audit cerut de la Curtea de Conturi

În ședința extraordinară a Consiliului Județean (CJ) din 12 mai a.c., președintele CJ, Doina Federovici, anunța că Nova Apaserv își propune să diminueze cheltuielile cu aproximativ 10%, însă pentru eficientizarea activități ar trebui luate mai multe măsuri, printre care și reducerea pierderilor din exploatare, mai ales că nu este zi în care să nu existe avarii în rețeaua de distribuție.

„Noi am cerut pentru operatorul de apă inclusiv un control al Curții de Conturi, care ne-a transmis oficial că au prins în grila dumnealor de control pentru perioada următoare, deci acolo va fi și un audit, să spunem, din partea Curții de Conturi, astfel încât să vedem în final cine sunt și vinovații pentru toată situația în care se află astăzi operatorul de apă”, spunea atunci Doina Federovici.

 

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer acoperit de nori
1.7 ° C
1.7 °
1.6 °
95 %
2.7kmh
100 %
sâm
2 °
Dum
1 °
lun
4 °
mar
4 °
mie
4 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Multă lume încă nu s-a hotărât cu cine votează. O fi din cauza ofertei bogate.

EDITORIAL

Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...