Botoşănenii care preferă să meargă de la Botoşani la Iaşi pe varianta scurtă de drum, cea judeţeană prin Prăjeni, în locul celei naţionale prin Hârlău-Târgu Frumos, vor circula în condiţii mai bune, după ce administratorii drumului plombat aproape tot tronsonul care arăta ca după bombardament. Cu toate că lucrarea trebuia terminată în urmă cu câteva zile, intervenţiile s-au oprit aproape de indicatorul care marchează ieşirea din Prăjeni, cei aproximativ patru kilometri rămaşi până la limita cu judeţul Iaşi rămânând în continuare în stare proastă.
Situaţia este cunoscută de către reprezentanţii Direcţiei Judeţene de Drumuri şi Poduri (DJDP), în administrarea căreia este drumul. „Am fost întârziaţi un pic de ploile din ultima perioadă, dar săptămâna asta vom finaliza şi acea porţiune. În plus, mai sunt şi unele gropi pe porţiunile deja plombate, dar şi acelea vor fi reparate”, a spus Cătălin Gheorghian, directorul DJDP.
Cu toate acestea, ieri, pe tot traseul nu se afla nici un utilaj care să arate că lucrările vor continua. Firma contractată de DJDP pentru întreţinerea arterelor judeţului pe timp de vară este SC Transporturi Auto, iar şeful direcţiei de drumuri a explicat că, la capitolul reparaţii şi întreţinere, în acest an bugetul permite doar plombări, nu şi covoare asfaltice.
Porţiunea de drum Flămânzi-Prăjeni-Plugari trebuia să fie reabilitată în 2013, însă a intrat într-un conflict juridic pornit de la un control al Curţii de Conturi. O serie de lucrări care nu s-ar fi realizat se regăseau pe lista de plată, iar Consiliul Judeţean a sistat orice alocare bugetară. De atunci, artera care de la graniţa de judeţ spre Iaşi arată impecabil, a arătat an de an neputinţa autorităţilor botoşănene. Doar Gheorghe Sorescu, ex-preşedinte al Consiliului Judeţean a reuşit, în urmă cu trei ani, să comande turnarea unui strat de piatră în craterele din drum, însă, între timp, acestea s-au adâncit înapoi.
– Alexandru DOROFTEI