spot_img
vineri, noiembrie 22, 2024
HomeAutoAn al extremelor pentru Volkswagen

An al extremelor pentru Volkswagen

Anul 2016 va rămâne în istorie pentru Grupul Volkswagen drept unul al extremelor. Pe de o parte, germanii au achitat deja peste 23 miliarde de dolari, echivalentul a aproape 22 de miliarde de euro, pentru a închide scandalul Dieselgate în Statele Unite şi Canada.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Pe de altă parte, aceeaşi germani au şi un motiv de sărbătoare: după o dominaţie Toyota de patru ani, Volkswagen a devenit oficial cel mai mare constructor auto din lume.

Grupul anunţase încă din 11 ianuarie că a vândut 10.312.400 de maşini în întreaga lume pe parcursul anului trecut, însă Toyota a publicat rezultatele oficiale abia ieri dimineaţă. Iar japonezii s-au oprit la 10.175.000 de unităţi şi au pierdut prima poziţie în topul mondial pentru 137.400 unităţi.

Vânzările niponilor au crescut cu numai 0,2% comparativ cu 2015, iar rezultatele au fost la rândul lor contradictorii: vânzările de maşini Toyota au crescut cu 6,5% în Japonia, însă cele din străinătate au scăzut cu 0,6%, ca urmare a evoluţiei mai puţin bune de pe piaţa americană. În schimb, japonezii au revendicat o creştere puternică de 5,5% a mărcii Daihatsu pe pieţele din afara Japoniei.

Victoria Grupului Volkswagen se datorează însă în mare măsură pieţei din China, acolo unde germanii au reuşit să comercilieze aproape patru milioane de unităţi. Practic, din 10 maşini vândute de Grupul Volkswagen anul trecut, patru au fost comercializate în China.

General Motors, care în mod tradiţional ocupă locul trei în topul vânzărilor globale, nu a publicat încă rezultatele pentru 2016.

 

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer fragmentat
-1.7 ° C
-0.4 °
-1.7 °
79 %
2.5kmh
59 %
vin
4 °
sâm
2 °
Dum
2 °
lun
4 °
mar
2 °

CARICATURA ZILEI

Joi

POZA ZILEI

Mai sunt și patrioți care-s pro europeni și nu așteaptă casele de la Simion, ceea ce e bine.

EDITORIAL

Deși mai sunt puține zile până când vom merge la urne, interesul românilor pentru dezbaterile electorale tinde spre zero, iar asta ar trebui să...

EPIGRAMA ZILEI

A dat neaua peste vii Peste dealuri și câmpii, Peste crângul cel pustiu Peste-al meu păr castaniu... -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...