De săptămâna viitoare, toate actele emise de Instituția Prefectului vor fi supervizate de un secretar general. Este vorba de o nouă reglementare instituită prin intermediul unei hotărâri de Guvern adoptată luni, pe 1 martie, care vine să completeze Codul administrativ. Doar că, deși mai sunt câteva zile până la data la care acesta va trebui să-și înceapă activitatea, prefectul județului, Dan Nechifor, se face că nu știe cine va ocupa această funcție la Botoșani. „Sunt câteva propuneri. Ce pot să spun este că acesta va fi înalt funcționar public și va trebui să aibă studii INA (n.r. – Institutul Național de Administrație)”, a spus prefectul Dan Nechifor. Păstrarea sub tăcere a acestor nume nu face altceva decât să alimenteze faptul că și cel care va ocupa această funcție va trebui să aibă girul coaliției de la guvernare, care și-a rezervat deptul de a face nominalizările, chiar dacă angajarea ar urma să se facă în mod normal în urma unui concurs.
Redirecționează 20% din impozitul pe profit al companiei.
Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat.
Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro
*Baza legală poate fi consultată AICI.
Prefect transformat în șef peste toate
Hotărârea de Guvern adoptată luni îl transformă pe prefect într-un fel de șef peste toți și peste toate. Astfel, actul normativ statuează structura organizatorică și modul de funcționare a instituției prefectului. Potrivit documentului, funcţiile de prefect şi de subprefect sunt funcţii de demnitate publică, iar stabilirea atribuțiilor subprefecților se va face prin ordin al prefectului și nu prin fișa postului. Prin urmare, în momentul în care vor fi numite oficial în funcții, Magda Oleniuc și Aneta Gireadă, care au fost nominalizate pentru cele două funcții de subprefect din partea USR-PLUS și respectiv PNL, își vor primi atribuțiile tot de la prefectul Dan Nechifor. În plus, și secretarul general al instituției prefectului va fi subordonat nemijlocit prefectului și va avea rolul de a asigura conducerea operativă a instituției prefectului.
Care sunt atribuțiile pentru noua funcție
Printre atribuții, secretarul general va trebui să asigure stabilitarea funcţionării instituţiei, continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor funcţionale între compartimentele instituţiei prefectului. Acesta se va ocupa de coordonarea structurii de specialitate prin care se realizează atribuțiile privind verificarea legalității de către prefect, va monitoriza corespondența și comunicările oficiale, și va elabora studii și rapoarte cu privire la aplicarea actelor normative în vigoare, pe care le prezintă prefectului.
Tot secretarul general va asigura transmiterea ordinelor prefectului cu caracter normativ către minister și va gestiona publicarea acestora în monitorul oficial local, precum și pe pagina de internet a instituției prefectului. Secretarul general va fi cel care va îndruma secretarii din unitățile administrativ-teritoriale și va urmări modul în care sunt îndeplinire măsurile dispuse de către prefect. Prin urmare, cel care va deține funcția va trebui să se ocupe de întregul circuit al documentelor, de la emitere, transmitere, publicare și arhivare.
Depolitizare și nu prea
Modificarea Codului Administrativ a venit în condițiile în care noua coaliție, cu precădere USR – PLUS, a solicitat în dese rânduri depolitizarea instituțiilor statului și reducerea funcționarilor din aparatul de stat. Ori, prin noile reglementări, reprezentanții partidelor pot accede în funcțiile de conducere din prefecturi, iar numărul funcționarilor ar crește cel puțin prin prisma înființării funcției de secretar general.