spot_img
vineri, noiembrie 22, 2024
HomeLocal BTÎncep lucrările pe Botoșani - Ștefănești

Încep lucrările pe Botoșani – Ștefănești

♦ Aceasta este cea de-a doua lucrare majoră de infrastructură ce va începe în această primăvară, după drumul Botoșani – Târgu Frumos
♦ Vor fi folosite 3 soluții tehnice diferite pe cei 43 de kilometri de drum
♦ Autorizația de construire a fost emisă recent iar constructorul așteaptă ordinul de începere a lucrărilor

Lucrările la drumul spre Ștefănești vor începe în această primăvară, la sfârșitul lunii martie. Proiectul a fost aprobat iar Ministerul Transporturilor a emis, în urmă cu câteva zile, autorizația de construire. Practic, în acest moment se așteaptă ordinul de începere a lucrărilor pentru a se face organizarea de șantier și a începe, efectiv, excavarea.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Proiectantul, Elvacons Tech SRL, a prevăzut 3 tipuri de soluții tehnice, pentru că drumul Botoșani – Ștefănești va fi modernizat, nu construit din nou pe vechiul amplasament. Astfel, imediat după ieșirea din Botoșani se va face o ranforsare cu trei straturi bituminoase groase de 18 centimetri. Pe sectoarele unde stratul suport este foarte degradat, se va freza și se va reface totul cu mixtură asfaltică.

Se reface fundația

Pentru tronsoanele de drum care se vor reconstrui, în special în zonele cu probleme structurale majore, se va reface fundația drumului. Potrivit proiectului, va fi aproape 1 metru de piatră spartă, balast și pământ stabilizat cu var, peste care se va așterne asfalt în mai multe straturi.

De asemenea, bordurile existente vor fi desfăcute, pentru a consolida benzile de încadrare și acostamentele. Cea de-a treia soluție tehnică vizează zonele în care fundația nu este grav afectată. În acele locuri se va întări fundația existentă, dar nu va fi înlocuită în totalitate, după care se va turna asfalt. În lungime de 43 de kilometri, drumul va avea 9 metri lățime, adică două benzi de câte 3,5 metri și acostament de un metru pe fiecare sens.

Sunt prevăzute 5 poduri noi, două viaducte și 18 intersecții. De asemenea, sunt prevăzute 27 de podețe, din care 7 reabilitate și 20 de podețe noi, și vor fi reabilitate 3 poduri.

Lucrare gata în doi ani

Lucrarea va costa circa 260 milioane de lei iar banii provin din fonduri externe nerambursabile. Din acești bani, circa 3,5 milioane o reprezintă plata subcontractorilor, aici intrând relocări de rețele, descărcarea arheologică și proiectarea trecerilor la nivel cu calea ferată. Constructori sunt Autotehnorom S.R.L. (lider de asociere), OPR Asfalt S.R.L., Obras Publicas Y Regadios S.A. și Evalcons Tech S.R.L.

Potrivit proiectului, drumul trece prin Stăuceni, Trușești și Gorbănești. Ultimele lucrări de întreținere datează din 1980-1990 și, din acest motiv, șoseaua a fost afectată de avarierea gravă a fundației precum și de alunecările de teren. Termenul de execuție este de doi ani, ca și în cazul drumului Botoșani – Târgu Frumos.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
ninsoare puternică
1.7 ° C
1.7 °
0.5 °
91 %
2.1kmh
100 %
vin
2 °
sâm
1 °
Dum
1 °
lun
3 °
mar
2 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Multă lume încă nu s-a hotărât cu cine votează. O fi din cauza ofertei bogate.

EDITORIAL

Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...