Costel Gabur, şeful Serviciul Public Local de Evidenţă Informatizată a Persoanei, structură a Primăriei Botoşani, a anunţat că au apărut unele modificări în eliberarea cărţilor de identitate. Astfel, acestea se eliberează la 30 de zile de la depunerea cererii, nu în cinci până la şapte zile cum se întâmpla până acum. Botoşănenii trebuie însă să ştie că toate cărţile de identitate expirate în perioada stării de urgenţă sau stării de alertă sunt valabile inclusiv o perioadă de 90 de zile după încetarea stării de alertă.
„Pe 12 ianuarie, am primit dispoziţie scrisă de la Direcţia Generală de Evidenţă a Persoanei Bucureşti să facem cărţile de identitate în 30 de zile. Motivaţia este aceea că nu există materialele necesare pentru tipar şi până când achiziţionează materialele, se încetineşte tipărirea acestor documente. Situaţia este valabilă în toată ţara, nu numai la Botoşani”, a declarat oficialul.
După primirea adresei de la Bucureşti, Costel Gabur a discutat cu reprezentanţii Biroului Judeţean de Administrare a Bazelor de Date, structură unde se tipăresc cărţile de identitate pentru tot judeţul. De aici s-a transmis ca activitate să se limiteze la maxim 60 de cărţi de identitate pe zi. Ţinând cont că după sărbători nu au fost foarte multe solicitări, iar vinerea se primeau între 30 – 35 de cereri, funcţionarii din cadrul acestui serviciu au reuşit să menţină un oarecare echilibru.
Se tipăresc doar 12 cărţi de identitate pe zi
În urmă cu o săptămână, reprezentanţii Biroului Judeţean de Administrare a Bazelor de Date au comunicat că nu tipăresc mai mult de 12 cărţi de identitate pe zi. „De exemplu, noi lunea trecută am avut 92 de cereri, din care am dat la tipărit 12. 80 au rămas pe ziua următoare, la care s-au mai adăugat alte 90 din ziua respectivă. În acest moment avem un stoc de 300 de cereri pentru cărţi de identitate pe care doar le-am verificat, dar nu le putem da la tipărit. Atunci, le-am comunicat oamenilor şi am afişat şi la sediu să vină în 30 de zile, mai repede nu se poate”, a explicat Costel Gabur.
Noile reglementări au iscat nemulţumiri în rândul celor care erau obişnuiţi să-şi primească documentul de identitate în maxim o săptămână. „Le-am spus oamenilor că buletinele expirate în stare de alertă sunt valabile, conform legii, la orice autoritate din România. Nu o să poată să plece în străinătate, dar în ţară este lege în acest sens şi legea e pentru toţi, indiferent dacă e bancă, notar, poliţist etc. Deci cărţile de identitate noi se vor primi în 30 de zile de la depunerea actelor. În toată perioada asta noi lăsăm solicitanţilor documentele de identitate expirate, ca să le poată folosi şi pe care le vor preda peste 30 de zile, când se vor prezenta pentru a le primi pe cele noi”, a concluzionat Costel Gabur.
Taxa de şapte lei pentru eliberarea cărţii de identitate se poate plăti le ghişeul deschis de municipalitate la mall, botoşănenii fiind astfel scutiţi de un drum la sediul Direcţiei Impozite şi Taxe Locale.