Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean a transmis la Ministerul Educaţiei proiectul planului de şcolarizare pentru anul şcolar 2021 – 2022. Proiectul a fost refăcut, după ce ministrul Educației a decis ca numărul de elevi în clasele de început de ciclu, în învăţământul liceal cu frecvență – zi, să scadă. Astfel, pentru filiera tehnologică și învățământul profesional, inclusiv dual, precum şi pentru filiera vocațională – profil sportiv, teologic, pedagogic şi învățământul liceal de artă numărul elevilor a fost redus de la 28 la 24. Clasele pentru filiera teoretică vor avea câte 26 de elevi, nu 28 ca până acum.
Scăderea numărului de elevi în clasă a fost o măsură bună, în condiţiile în care acest lucru este cerut de mulţi ani de elevi, cadre didactice şi părinţi. Mai mult, prin prisma noilor reglementări, a crescut şi numărul de clase a IX-a în planul de şcolarizare.
„În acest an avem 150 de clase a IX-a, iar din toamnă vom avea 137. În mod normal, ar fi trebuit să reducem 37 de clase, respectiv să avem 113 de clase, dar modificarea vizând reducerea numărului de elevi dintr-o clasă a venit în sprijinul şcolilor. De la 37 de clase care urmau să nu se mai regăsească în sistem, am ajuns la 13, ceea ce este un lucru bun. E în avantajul şcolilor, dar în primul rând al copiilor pentru că toţi ne dorim să nu mai avem atât de mulţi copii într-o sală de clasă”, a declarat Gabriel Hârtie, inspector şcolar general.
Reducerea numărului de clase a IX-a este impusă de numărul elevilor
În acest an şcolar, numărul elevilor din clasa a VIII-a este cu 1.100 mai mic faţă de cel de anul trecut. „Este prima generaţie care a făcut clasa pregătitoare, an în care nu a fost obligatorie înscrierea copiilor în clasa pregătitoare şi s-a creat acest decalaj de peste o mie de copii, decalaj care impune o reducere a numărului de clase a IX-a”, a explicat inspectorul şcolar general.
Atunci când scade numărul de clase apar şi restrângeri de activitate, deoarece planul de şcolarizare se raportează la numărul elevilor.