Construcția autostrăzii București – Siret (A7) suscită vii dezbateri la Suceava, iar vineri a avut loc o nouă întâlnire între șefii județului vecin și reprezentanții CNAIR. Potrivit cotidianului „Monitorul de Suceava”, pe lângă președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, la discuții au participat și primarul Sucevei, Ion Lungu, reprezentanți ai administrațiilor locale vizate de realizarea acestei investiții, dar și reprezentanții CNAIR, specialiștii firmelor de proiectare și șefii instituțiilor deconcentrate din județul Suceava care au legătură cu acest proiect – Apele Române, Direcția Silvică, Ariile Protejate, Garda de Mediu, Direcția de Cultură și Poliția Suceava.
„Poziția mea a fost că e bine de luat în calcul varianta care vine de la Dolhasca aproape de municipiul Fălticeni și apoi spre municipiul Suceava, undeva la est, și traversează DN 29, drumul Suceava – Botoșani, prin zona Salcea. De ce am optat pentru această variantă? Pentru că în felul acesta am rezolva și centura ocolitoare a municipiului Fălticeni, pe de o parte, iar pe de altă parte discutăm de o zonă populată, sunt câteva zeci de mii de locuitori și s-ar scurta distanța până la viitoarea autostradă de la Fălticeni și din împrejurimile municipiului Fălticeni.
Este obligatoriu să fim cât mai aproape de municipiul Suceava și de Aeroport și atunci proiectanții au prezentat variante cu un nod undeva în zona Burdujeni, deasupra drumului național care leagă Suceava de Botoșani. Un nod de descărcare atât pentru aeroport, cât și pentru municipiul Suceava, și apoi sunt câteva variante prin estul județului Suceava, pe valea Siretului spre orașul Siret”, a declarat Gheorghe Flutur, citat de Monitorul de Suceava.