Actorii Teatrului „Mihai Eminescu” sunt alături de botoşăneni, în acest început de an. Traian Apetrei, directorul instituţiei, a anunţat că „a fost descoperit un vaccin în folosul trăirilor sufleteşti şi anume teatrul”. „Teatrul <Mihai Eminescu> din Botoşani, socoteşte că poate fi de folos comunităţii şi din acest acest unghi al spectacolelor de teatru. După ce în anul 2020, în condiţii cu totul speciale, am avut reprezentaţii în trei spaţii în aer liber, iată că începem întâlnirile cu publicul în noul an, în a doua jumătate a stagiunii, în sala din Bulevardul Eminescu, la Casa Tineretului, cu două spectacole, sâmbătă şi duminică, începând cu ora 18:00, primul spectacol fiind <Zăpezile de altădată>, în regia Lorenei Petronela Chiribuţă, iar duminică, <Patima Roşie>, un text al botoşăneanului Mihail Sorbul şi regia lui Cristian Gheorghe”, a declarat Traian Apetrei.
Potrivit oficialului, această nevoie de pace sufletească se poate împlini într-o anumită proporţie şi prin acest miraj al teatrului. „Publicul are nevoie de această linişte sufletească discutând despre cele eterne ale sufletului. Ambele spectacole discută despre eternitatea din suflete, despre sentimentul iubirii, despre ceea ce ne putem aduce aminte din alte perioade ale vieţii, despre iubirile adevărate, despre nevoia de empatie dintre oameni. Cred că avem nevoie cu toţii de întoarcerea cu adevărat la valorile umane. Avem nevoie de încredere, avem nevoie de sentimentul că vom depăşi această perioadă cu totul dificilă şi care a început să ne agaseze pur şi simplu”, a spus Traian Apetrei.
Cadrele medicale au acces gratuit la spectacole
La cele două spectacole vor fi respectate toate normele de siguranţă impuse de actuala criză sanitară.
„De asemenea, venim cu o reverenţă pentru toate cadrele medicale din municipiu şi judeţ, în sensul că pe parcursul lunii ianuarie, Teatrul <Mihai Eminescu> oferă lucrătorilor din domeniul sanitar şi membrilor familiilor lor acces gratuit la reprezentanţiile teatrului. Deci veniţi să vă întăriţi sufleteşte la reprezentaţiile teatrului”, a concluzionat Traian Apetrei.