spot_img
luni, noiembrie 25, 2024
HomeLocal BTHaos rutier în preajma sărbătorilor

Haos rutier în preajma sărbătorilor

Străzile orașului au devenit neîncăpătoare, înainte de Crăciun, parcă mai mult decât de obicei pentru această perioadă. Cei care au încercat ieri să-și facă cumpărăturile au trebuit să se înarmeze cu multă răbdare. Pe principalele artere și mai ales în apropierea marilor magazine s-au format coloane mari de mașini. Nu mai este o noutate că în oraș se resimte creșterea numărului de mașini, iar locurile de parcare sunt insuficiente, dar la anumite ore circulația devine o provocare. S-a văzut și ieri când, cu patru zile înainte de Crăciun, unele zone din oraș au fost pur și simplu sufocate. Și asta în condițiile în care unitățile școlare nu sunt deschise, iar botoșănenii nu mai merg cu mașinile pentru a-și duce copiii la școală sau pentru a-i lua la sfârșitul orelor de curs.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Maşinile tip şcoală ar trebui să circule cu programare

Din păcate, municipalitatea s-a dovedit a fi incapabilă să găsească o soluție la ceea ce se întâmplă pe străzi, mai ales în apropierea centrelor comerciale, fenomenul manifestându-se și anii trecuți. Dacă în decembrie 2019 primarul Cosmin Andrei promitea că va încerca să scoată mașinile tip școală din trafic, în zilele de înaintea Crăciunului, acum totul a fost pasat la alții.

„Am înțeles că este un protocol semnat în acest sens între instructorii auto și Poliția Rutieră”, a spus primarul Cosmin Andrei. Doar că protocolul nu a fost semnat, ci este doar în faza de intenție. „Sunt discuții, dar protocolul vizează interzicerea accesului mașinilor tip școală pe unele artere, doar în anumite intervale orare. S-au stabilit însă așa-zisele puncte nevralgice, s-a făcut un grafic și există o programare la agenții rutieri pentru dirijarea traficului, iar noutate este că cei desemnați pentru dirijare se vor ocupa numai de așa-ceva”, a spus Delia Nenișcu, purtător de cuvânt în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean.

Trafic blocat şi de pietoni

Dar problema cu mașinile tip școală este doar un aspect pentru că, în unele situații, traficul este blocat de pietoni, care traversează în șir indian, minute în șir, pe trecerile de pietoni. O astfel de problemă se înregistrează pe Calea Națională, în dreptul pieței centrale, undeva în apropierea sediului BRD, dar și la Pod de Piatră. În utimul caz, dacă sunt mai mulți pietoni care traversează în șir dinspre complexul Orhideea spre magazinul Penny, pe strada Nicolae Iorga, mașinile oprite pentru a le da prioritate blochează sensul giratoriu, iar mașinile nu mai pot circula nici spre Șoseaua Iașiului și nici spre Ion Pillat sau Nicolae Iorga.

„În această zonă s-ar fi impus pasaje subterane pentru pietoni sau măcar semafoare inteligente, care le permită pietonilor să treacă doar la anumite intervale de timp, în grupuri. Astfel, mașinile ar avea timp să deflueze din sensul giratoriu și nu s-ar mai forma cozi imenze”, spune Gheorghe Munteanu, taximetrist de peste 20 de ani.

„Ajungi să parcurgi o distanță de doi kilometri în 15 minute”

Probleme sunt înregistrate și pe strada Sucevei, în zona Carrefour, unde dacă pietonii traversează răzleț, nu în grupuri, mașinile nu mai pot circula sau intra în parcări și blochează ambele sensuri dinspre Primăverii sau dinspre bulevardul Mihai Eminescu. „Ajungi să parcurgi o distanță de doi kilometri în 15 minute. Sunt momente din zi în care mașinile avansează cu viteza melcului”, se plâng șoferii, revoltați că nimeni nu face nimic, deși problemele sunt vechi.

„Nu șoferii aflați în trafic reprezintă problema, ci lipsa parcărilor și a măsurilor suplimentare care să reglementeze mult mai bine circulația pietonală în zonele aglomerate”, spun polițiștii, care mai nou nu se mai pot baza nici pe sprijinul polițiștilor locali întrucât aceștia din urmă nu au dreptul să dirijeze traficul. Că ceva trebuie făcut se vede și cu ochiul liber, mai ales în condițiile în care pe majoritatea străzilor a ajuns să se circule pe un sigur fir pentru că prima bandă a fost transformată în parcări.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer fragmentat
2.7 ° C
2.7 °
0.5 °
77 %
3.7kmh
80 %
lun
4 °
mar
4 °
mie
5 °
joi
7 °
vin
3 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Pentru că nu s-a vândut nici alcool și secțiile s-au mutat, pentru a nu enerva alegătorii, a fost nevoie de indicatoare.

EDITORIAL

Când apare acest text veți ști deja rezultatele preliminarii ale primului tur al alegerilor pentru noul președinte al țării. Cătălin Stoica, reputat profesor universitar...

EPIGRAMA ZILEI

În sfârșit, ceva normal: „Baștanii” de la partid I-au promis că-l pun central La Barça - Real Madrid!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...