Mult temuta inspecţie fiscală se va desfăşura după reguli noi. Ordinul președintelui ANAF ce aprobă o nouă Procedură de întocmire, avizare și aprobare a raportului de inspecție fiscală a fost publicat în Monitorul Oficial în urmă cu câteva zile.
Redirecționează 20% din impozitul pe profit al companiei.
Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat.
Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro
*Baza legală poate fi consultată AICI.
Actul normativ reglementează procedura de lucru internă a organelor de inspecție fiscală și responsabilizează funcționarii publici implicați în această activitate, în vederea asigurării transparentizării activității de inspecție fiscală. Mai exact, inspectorul fiscal va trebui să explice şi să obţină acorduri şi avize de la superiorii săi pentru a putea finaliza documentaţia inspecţiei, creşterea monitorizării acestuia urmărind, practic, diminuarea cazurilor de abuz sau exces al controlorilor.
De asemenea, prin procedura menționată sunt reglementate și situațiile în care apar divergențe între organele fiscale în stabilirea corectă a stării de fapt fiscale la un contribuabil verificat, precum și modalitatea de soluționare a acestora, prin consensul opiniilor între reprezentanţii echipei de inspecţie fiscală, şeful de serviciu şi conducătorul activităţii de inspecţie fiscală. Se introduce, totodată, o „înştiinţare pentru discuţia finală”, prin care contribuabilul este invitat să clarifice sau să explice, să ceară sau să dea detalii în plus privind situaţia sa fiscală, înainte de închiderea documentaţiei şi definitivarea rezultatelor inspecţiei. Este aşa numita „discuţie finală” asupra constatărilor şi consecinţelor fiscale, ca urmare a încheierii inspecţiei fiscale efectuate.
“Prin aplicarea procedurii de întocmire, avizare și aprobare a raportului de inspecție fiscală, efectul scontat este de creștere a calității actului de inspecție fiscal”, spun finanţiştii ce dau asigurări că ANAF continuă eforturile de transparentizare a procedurilor de lucru și de modernizare a activității instituției, prin oferirea de servicii moderne și accesibile, pentru a consolida parteneriatul Agenției Fiscale cu mediul de afaceri.