Drumul strategic a ajuns din nou în impas. Licitația pentru atribuirea lucrărilor pentru cele trei tronsoane a fost contestată de mai multe societăți. În total, este vorba de cinci contestații, care au fost formulate în principal de cei clasați pe locul II.
De exemplu, pe primul tronson care are o lungime de 30 de km, contestația a fost depusă de asocierea Danlin XXL – Dragos Invest Neamț, clasată pe locul 2 din 5.
În cazul lotului II, cu o lungime de 51 de kilometri, au fost formulate nu mai puțin de trei contestații din partea asocierii Cornells Floor – Construct Com Botoșani – Test Prima Suceava – Autotehnorom (care s-a clasat pe locurile 2 din 6), asocierea Mavgo Holding Bacău – Aqua Parc Neamț – Hydrostoy AD Bulgaria (clasată pe locul 3) și asocierea Dimex 2000 Company – Frasinul Bistrița Năsăud (clasată pe locul 5).
O altă contestație a fost depusă pe tronsonul al treilea, care are o lungime de aproape 26 de kilometri, contestația venind din partea asocierii Frasinul – Dimex 2000 Company Bistrița Năsăud, care s-a clasat pe locul 2 din 6.
Care sunt motivele acestor contestații este greu de spus pentru că ele pot fi diferite de la un caz la altul. Problema este că aceste contestații ar putea încurca extrem de mult derularea lucrărilor viitoare. Astfel, de regulă, contestațiile se judecă într-un interval de o lună, iar dacă soluțiile nu sunt acceptate, societățile mai au o cale de atac la Curtea de Apel Suceava. Pe lângă timpul scurs, dacă aceste contestații sunt în defavoarea Consiliului Județean, membrii comisiei trebuie să reia procedura din momentul în care se consideră că situația a fost viciată. Ori toate aceste aspecte pot pune în pericol derularea întregului proiect, întrucât lucrările trebuie finalizate cel târziu până în 2023 pentru a se putea primi finanțarea europeană.
Contestațiile au venit după ce în urmă cu circa zece zile, conducerea Consiliulului Județean anunța adjudecarea licitației pentru drumul strategic. Astfel, din 17 oferte primite, câștigătoare a fost desemnată asocierea formată din Conrec Botoșani, OPR Asfalt (Timişoara), Obras Publicas Y Regadios Sa (Toledo – Spania), care a câștigat lucrările pe toate ceșe trei loturi, valoarea contractului fiind stabilită la 395,5 milioane lei.