spot_img
luni, noiembrie 25, 2024
HomeLocal BTConsultare la ADR Nord Est privind reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul

Consultare la ADR Nord Est privind reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul

Primarul Cosmin Andrei merge, în această săptămână, la ADR Nord Est Piatra Neamţ în căutarea unor soluţii, după ce la licitaţia pentru reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul nu a fost depusă nicio ofertă.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Mi-am propus ca săptămâna aceasta să merg împreună cu colegii de la Direcţia de Dezvoltare și Serviciul Management Proiecte la ADR Nord Est pentru a găsi o soluție în ceea ce privește finanțarea lucrărilor de reabilitare a infrastructurii pentru tramvaie. Să analizăm dacă putem introduce sumele de la <diverse> și <neprevăzute> în finanțarea inițială, astfel încât să mărim valoarea proiectului pentru a fi atractivă pentru cei care doresc să depună oferte, motivat de faptul că la ultima licitație, deși am avut cereri de clarificare, nu s-a depus nicio ofertă”, a declarat Cosmin Andrei.

Nicio ofertă depusă din pricina valorii mici a contractului

Se pare că firmele nu au fost interesate de aceste contracte întrucât valoarea lor este mai mică decât ar fi trebuit. La întocmirea cererii pentru obţinerea finanţării europene au fost luate în calcul salarii care erau la nivelul anilor precedenţi şi între timp, legislaţia s-a modificat şi salariile în construcţii au crescut. Mai mult, au crescut şi preţurile privind materialele şi eventualele dotări.

Primarul municipiului a adăugat că vor fi cerute clarificări şi în privinţa intenţiei de a organiza separat licitaţie pentru proiectare, respectiv execuţie. „Îi vom întreba şi dacă abordarea este cea mai potrivită privind organizarea licitaţiei separat pentru proiectare şi pentru execuţie, o strategie care poate fi analizată din perspectiva unor avantaje şi a unor dezavantaje. În momentul în care există la pachet proiectare plus execuţie, există un dialog mai bun între proiectant şi constructor şi nu mai pot fi invocate tot felul de scuze pentru vicii de proiectare. În situaţia în care se scot separat la licitaţie, constructorul poate reclama faptul că în proiectul tehnic nu au fost prinse aspecte care ţin de o execuţie bună şi să solicite modificarea proiectului tehnic”, a mai explicat primarul.

Valoarea contractului este de peste 1,3 milioane de lei

Licitaţia a fost demarată pe 6 octombrie, însă va fi reluată deoarece nu a fost depusă nicio ofertă.

Valoarea contractului este de 1.351.861 de lei, acesta fiind împărţit pe două loturi.

Contractul pentru Lotul 1 (traseul 101) are o valoare de 67.481.894 de lei şi include înlocuirea a 8,68 kilometri de cale de rulare, construirea a 18 staţii şi peroane pentru tramvai, înlocuirea a 234 de stâlpi de susţinere a reţelei electrice şi montarea a 9,12 kilometri de fir contact şi implementarea sistemului de taxare automată de tip e-ticketing.

Contractul pentru Lotul 2 (traseul 102) are o valoare de 67.704.249 de lei şi include înlocuirea a 8,56 kilometri de cale de rulare, construirea a 14 staţii şi peroane pentru tramvai, înlocuirea a 279 de stâlpi de susţinere a reţelei electrice şi montarea a 8,98 kilometri de fir contact şi implementarea sistemului de taxare automată de tip e-ticketing.

Achiziția a nouă tramvaie pentru municipiu se face prin Ministerul Dezvoltării, valoarea finanţării fiind de 18.222.630 de euro.

 

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer senin
1.7 ° C
1.7 °
0.5 °
84 %
2.4kmh
7 %
lun
2 °
mar
4 °
mie
5 °
joi
7 °
vin
5 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Pentru că nu s-a vândut nici alcool și secțiile s-au mutat, pentru a nu enerva alegătorii, a fost nevoie de indicatoare.

EDITORIAL

Când apare acest text veți ști deja rezultatele preliminarii ale primului tur al alegerilor pentru noul președinte al țării. Cătălin Stoica, reputat profesor universitar...

EPIGRAMA ZILEI

În sfârșit, ceva normal: „Baștanii” de la partid I-au promis că-l pun central La Barça - Real Madrid!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...