Patru şcoli din judeţ ar putea obţine o finanţare de câte 2500 de euro pentru derularea unor activităţi de susţinere a accesului la educaţie pentru copiii care provin din grupuri vulnerabile. Oportunitatea de finanţare este rezultatul cooperării dintre Ministerul Educației și Consiliul Europei.
Acțiunea se încadrează în Planul de Acțiune Strategic al Consiliului Europei pentru Romi și Nomazi 2020 – 2025 și vizează școli cu o proporție ridicată de copii în situație de vulnerabilitate, inclusiv copii romi. Şcolile botoşănene care au depus proiecte pentru a primi finanţare sunt: „Nicolae Călinescu” Coşula, „Sfântul Nicolae” Botoşani, „Şefan cel Mare” Dorohoi şi Liceul „Ştefan D. Luchian” Ştefăneşti.
„Ca urmare a provocărilor identificate la nivel local de către societatea civilă de a promova educația incluzivă de calitate pentru toți copiii, în special a copiilor care au nevoie de o abordare echitabilă din perspectivă socio-economică și, ca urmare a implicării active a Ministerului Educației și Cercetării din România, Consiliul Europei a decis să aloce un fond de 100.000 de euro pentru a sprijini o schemă de granturi de urgență. Prin acest instrument financiar ne dorim să sprijinim școlile cele mai dezavantajate din România să aibă un răspuns cât mai bun pentru elevii pe care-i îndrumă și să ofere servicii cât mai de calitate, ținând cont inclusiv de nevoile specific generate de pandemia de COVID-19”, au transmis reprezentanţii Ministerului Educaţiei.
Educaţie de calitate pentru copii aflaţi în situaţii de vulnerabilitate
Finanțarea are drept scop sprijinirea accesului egal la o educație incluzivă de calitate pentru toți copiii, în special pentru copiii aflați în situații de vulnerabilitate (romi, alte minorități, copii cu dizabilități, copii cu părinții plecați în străinătate, aflați în risc de sărăcie etc.). Unităţile de învăţământ pot achiziţiona tablete, laptopuri, inclusiv echipamente sanitare.
Granturile vor sprijini activități care derivă din nevoi identificate la nivel local, precum: creșterea capacității personalului școlar și a cadrelor didactice în utilizarea platformelor TIC și online pentru învățare mai eficientă și implicarea elevilor; sprijinirea școlilor pentru a-și îmbunătăți comunicarea, colaborarea și parteneriatul activ cu părinții și copiii; sprijin emoțional și psihologic pentru profesori, părinți și elevi în depășirea anxietății provocate de izolarea fizică; sprijin eficient și post-izolare pentru copii și profesori în tranziția înapoi la școli și săli de clasă etc. Proiectele pot avea o durată de minim o lună. Ultima zi de implementare va fi cel mai târziu 31 decembrie 2020. Mai multe informații în acest sens vor fi oferite școlilor selectate până pe 1 decembrie 2020.