Chiar dacă sezonul rece bate la ușă, deszăpezirea din județ este asigurată doar pentru trei sferturi din drumurile județene, în timp ce licitația pentru drumurile naționale este încă în desfășurare.
Astfel, potrivit site-ului de achiziții publice, în acest moment, este asigurată deszăpezirea pentru trei loturi de drumuri județene: Zona 1 – Botoșani, Zona 3 – Săveni și Zona 4 – Trușești. Astfel, Construct Com, firmă controlată acum de Liviu Conțac, care a venit în asociere cu societatea bucureșteană Clean Prest Activ, controlată de Cornel Ciocan, naşul de cununie al cuplului Andra şi Cătălin Măruţă, și-a asigurat deszăpezirea pe Botoșani și Săveni. Valoarea estimată pentru Zona 1 este puțin mai mică decât cea de anul trecut și anume 2,5 milioane lei, în timp ce pentru Zona 3 – Săveni este cu un sfert de milion mai mare, 2,64 milioane lei. Cornell’s Floor va asigura deszăpezirea pe Zona 4 – Trușești. În acest caz, suma estimată a contractului e mai mare cu 50 de mii de lei. Valoarea la care s-au încheiat contractele nu este încă publică.
Contestație pe drumurile județene din zona Dorohoi
Pe Zona 2, Dorohoi, singura ofertă depusă de Mineral Com, din comuna Odoreu (Satu Mare), care anul trecut a asigurat deszăpezirea în zonă având ca terț susținător Big Conf, firmă controlată tot de Liviu Conțac, a fost respinsă în timpul evaluării financiare. Decizia comisei de achiziții din cadrul Direcției Județene de Drumuri și Poduri (DJDP) a fost contestată la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). Procedura este într-o fază destul de avansată, dar și așa este foarte probabil ca pe Zona 2 – Dorohoi să nu existe contract de deszăpezire la începutul sezonului rece.
La drumurile naționale, abia a început evaluarea financiară
În cazul drumurilor naționale, licitația a fost reluată după ce prima a eșuat. Deși Transporturi Auto SA (TASA) depusese ofertă, în timpul evaluării aceasta a fost preluată de Liviu Conțac, care nu a mai depus la timp un certificat constatator. Astfel, pe 1 septembrie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a fost nevoită să scoată din nou acest lot la licitație.
Valoarea estimată a acordului este aceeași 28.642.720,22 lei fără TVA. În acest caz au fost depuse patru oferte, toate de la asocieri de firme din afara județului: Trans Carpat Onești – Iri Com Market (Sectorul 4); Rad-Trans Bacău; Florconstruct Suceava – Royal Construct Bucovina Scheia – Fritehnic Suceava și Sabina&Ștefana Cons Doba (Satu Mare) – Nord-Vest Infrastructură Baia Mare – Servicii și Dumsil Med Medieșu Aurit (Satu Mare). Data finalizării licitației, potrivit site-ului de achiziții publice este 9 noiembrie, dar mai mult ca sigur aceasta va fi prelungită, pentru că abia miercurea trecută a fost finalizată evaluarea financiară și mai este de făcut evaluarea financiară, deliberarea și atribuirea contractului.
Oficialii Direcției Regionale Drumuri și Poduri (DRDP) Iași au susținut mereu că nu vor fi probleme. „Nu se poate spune că rămâne iarăși județul fără deszăpezire. (n.r. – Iarna trecută,) SDN a avut asigurate toate mijloacele prin redistribuirea de la celelalte secții”, a declarat Nicu Popovici, responsabilul de comunicare al DRDP Iași.
Informații prezentate pe dos de Costel Șoptică
În ciuda acestor lucruri, într-o conferință de presă organizată ieri al sediul PNL, în care a vrut să arate realizările guvernării Orban, senatorul Costel Șoptică a criticat noua conducerea a Consiliului Județean pentru că nu a finalizat licitația de deszăpezire pentru drumurile județene, în timp ce procedura pentru cele naționale e aproape finalizată. Când i s-a atras atenția că situația e total pe invers, Costel Șoptică, inițial nu a vrut să recunoască, dar după ce i s-a arătat pe SEAP stadiul licitațiilor a spus că așa a „fost informat de domnul Clipaciuc” (n.r. – Dumitru Clipaciuc, actualul șef al SDN numit de guvernarea liberală). Până la finalul conferinței de presă, liderul PNL a primit informația corectă și a recunoscut greșeala. „Eu am puterea să recunosc atunci când greșesc”, a ținut să sublinieze Costel Șoptică.