spot_img
sâmbătă, noiembrie 23, 2024
HomeEconomicȘi ministrul Transporturilor este nemulțumit de întârzierile la Autostrada „Unirii”

Și ministrul Transporturilor este nemulțumit de întârzierile la Autostrada „Unirii”

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, s-a întâlnit cu o parte dintre factorii implicaţi în proiectul Autostrăzii A8, tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ, în special a revizuirii studiului de fezabilitate.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

La finalul discuțiilor, ministrul a recunoscut că ritmul de lucru înregistrat la tronsonul autostrăzii A8, care ar lega Moldova de Transilvania, este destul de slab. „Vreau să subliniez că, în acest moment, atât stadiul investigaţiilor în teren, ca de altfel al întregului obiectiv amintit, nu este unul care să fie mulţumitor. Echipa managerială a CNAIR (n.r. – Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) i-a transmis prestatorului că, în condiţiile în care lucrurile nu se schimbă, pot aplica penalităţi pentru toate întârzierile nejustificate. Chiar dacă direcţia este una bună, însă ritmul înregistrat este destul de slab, am încredere că în cea de a doua parte a anului 2021 execuţia acestui tronson de autostradă va fi scos la licitaţie”, le-a transmis ministrul celor prezenţi la întâlnire.

În ceea ce priveşte solicitările autorităţilor locale, Lucian Bode a dat asigurări că, acolo unde este posibil, autorităţile împreună cu antreprenorul vor găsi soluţii agreate de comun acord. Şeful de la Transporturi a subliniat că, pentru a avea o reţea extinsă şi interconectată de infrastructură rutieră rapidă de transport în România, proiectele de infrastructură sunt complementare şi absolut necesare.

Vă asigur că întreg portofoliul de proiecte de investiţii în infrastructura de transport (rutieră sau feroviară) din regiunea Moldovei, şi nu numai, beneficiază de toată susţinerea Guvernului”, a susţinut Bode.

CNAIR a lansat pe 1 septembrie licitația pentru completarea studiu de fezabilitate și proiect tehnic de execuție pentru Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni. Tronsonul de circa 100 de kilometri face parte din autostrada de circa 310 kilometri care ar trebui să lege Ungheni – Iași de Târgu Mureș, o autostradă cerută de două decenii pentru a lega Moldova de restul țării. Durata contractului este de 38 de luni, adică trei ani și două luni și, practic, după refacerea studiului de fezabilitate și proiectarea tronsonului, acesta va putea fi scos la licitație pentru execuție, care și aceea durează luni sau chiar mai mult de un an.

Până acum nu a fost scoasă la licitație nici execuția tronsonului mai greu, Târgu Mureș – Târgu Neamț, a cărei revizuire a studiului de fezabilitate a demarat anul trecut.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer senin
0.6 ° C
1.6 °
-0 °
83 %
5.2kmh
1 %
sâm
1 °
Dum
2 °
lun
4 °
mar
3 °
mie
3 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Având în vedere că se apropie sărbătorile, s-au montat semne și pentru musafiri.

EDITORIAL

La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...