Cu trei zile înainte de revenirea elevilor în şcoli, posturile din sistemul de învăţământ preuniversitar au fost suplimentate. Conducerea Ministerului Educaţiei a decis să suplimenteze cu 500 numărul de posturi necesare pentru desfășurarea în condiții optime a activității în unitățile de învățământ preuniversitar de stat, în anul școlar 2020 – 2021.
Decizia a fost adoptată în ședința de ieri, 10 septembrie, a Guvernului României, cu scopul de a nu fi prejudiciat dreptul la educație al elevilor, în contextul în care, în data de 1 septembrie, noul an școlar 2020 – 2021 a început în condițiile prevăzute de starea de alertă.
„Astfel, organizarea activităților didactice pe durata stării de alertă presupune dispunerea unor măsuri stricte de igienă și distanțare socială, fapt care determină micșorarea efectivului de elevi la clasă, cu creșterea exponențială a numărului de clase și, implicit, a numărului de posturi.
Urmare a hotărârii aprobate, numărul total de posturi din învățământul preuniversitar de stat, inclusiv în învățământul special, în centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională este de 285.960 posturi”, se arată într-un comunicat de presă transmis de Cristian Tănase, purtător de cuvânt în cadrul MEC.
Personal nedidactic insuficient
Cel mai probabil, astăzi, 11 septembrie, oficialii din minister vor comunica şi posturile suplimentare repartizate pe fiecare judeţ. La nivelul judeţului Botoşani, în multe şcoli personalul nedidactic este insuficient. Problema a fost semnalată de câţiva ani, încă acum s-a acutizat, în condiţiile în care, actuala criză sanitară impune măsuri suplimentare de dezinfecţie a spaţiilor şcolare.
În anul 2020, cheltuielile bugetare se vor face cu încadrarea în bugetul aprobat Ministerului Educației și Cercetării, urmând ca în viitorii ani financiari, cheltuielile bugetare să se realizeze cu încadrarea în fondurile aprobate prin legile bugetare anuale.
„Reamintim că printre drepturile restrânse, atât în perioada stării de urgență, cât și în perioada stării de alertă a fost și dreptul preșcolarilor, elevilor și studenților de a desfășura activități didactice prin interacțiune „față în față” în unitățile și-n instituțiile de învățământ.
Ministerul Educației și Cercetării, în calitate de autoritate de stat, în conformitate cu prevederile art. 32 din Constituția României, republicată, și-a îndeplinit obligațiile ce-i revin, prin punerea în aplicare a cadrului legal și prin asigurarea exercitării dreptului fundamental la educație, în condițiile stării de urgență și ale stării de alertă”, se mai arată în comunicat.