Gândit inițial ca o platformă care să vină în sprijinul producătorilor agricoli locali în perioada de pandemie, „aprozarul virtual”, promovat de către Direcția pentru Agricultură Județeană (DAJ) Botoșani, poate fi în continuare o soluție pentru comerț modern și foarte sigur. Problema mare e că botoșănenii, după ce s-a ridicat starea de urgență și mai ales după ce au intrat în vigoare măsurile de relaxare, au început să prefere din nou magazinele fizice. Situația este oarecum similară cu cea de la instituțiile publice. Acolo, deși sunt metode alternative de comunicare online sau letric, oamenii preferă să se înghesuie la ghișee.
„Platforma online www.produsinbotosani.ro și pagina de facebook Produsinbotosani sunt operaționale cu acei producători înregistrați inițial. Acum are o rată mai mică de accesare din cauza modului în care a fost înțeleasă relaxarea la nivelul județului. Trebuie să admitem că lumea preferă comerțul tradițional, cel fizic. Noi vom continua să promovăm ideea și recomandăm botoșănenilor să aibă încredere în comerțul online, pentru că pandemia nu a trecut încă”, a declarat Cristian Delibaș, directorul DAJ Botoșani.
„Noi girăm un comerț autorizat, fiscalizat”
Acesta susține că dezvoltatorul va încerca să o îmbunătățească, iar dacă lumea se va îndrepta mai mult spre ea, în viitorul apropiat vor fi mai mulți producători locali înregistrați pe platformă. Asta deoarece aceștia vor fi seduși de ideea de a scurta lanțul de distribuție și implicit costurile. „Acum avem producători de panificație, carne, lactate, dulceață, miere, legumicultori. Noi am impus ca producătorii să aibă autorizații și certificate sanitar-veterinare. Noi girăm un comerț autorizat, fiscalizat. Am văzut că au apărut tot felul de grupuri pe Facebook. Sunt bune, nu zice nimeni nimic, dar tocmai asta este diferența între ceea ce am făcut noi și ceilalți. Vrem să dăm și garanții cumpărătorilor”, a mai spus Delibaș.
În ciuda faptului că după sărbători comenzile au mai scăzut pe platformă, Cristian Delibaș este optimist. Oficialul speră ca lucrurile să revină ușor într-un trend crescător. Acesta a subliniat că responsabilitatea modului în care răspund producătorii la comenzi le aparține acestora, DAJ doar implementând o idee prin care să le faciliteze accesul pe piață. „Noi am încercat să-i promovăm, să aducem produsele locale cât mai aproape de consumatori. Acum și ei trebuie să fie serioși să onoreze comenzile, pentru că dacă ignoră sau tratează superficial anumiți clienți își fac rău și indirect îi afectează și pe cei care sunt corecți”, a conchis directorul DAJ.