Botoșănenii ce trebuie să lucreze cu ANAF-ul pot acum să se identifice vizual online. Ministerul Finanțelor Publice și Agenția Națională de Administrare Fiscală au dezvoltat și implementat, pentru prima dată în România, o nouă facilitate a serviciului Spațiul Privat Virtual (SPV) pentru persoanele fizice. Este vorba despre identificarea vizuală online, care a devenit operațională începând cu 11 august.
Identificarea persoanelor fizice care doresc să se înregistreze în SPV poate fi efectuată, așadar, de la distanță și prin intermediul unei sesiuni video. Pentru aceasta este necesar ca persoanele interesate să se programeze online prin intermediul aplicației dedicate, disponibilă pe site-ul www.anaf.ro. Conform celor comunicate de finanțiști, programarea online trebuie efectuată în termen de zece zile de la momentul înregistrării în SPV. În situația în care persoana fizică nu poate participa la sesiunea video, aceasta se poate reprograma în intervalul celor zece zile.
Instrucţiuni transmise prin e-mail
În cazul optării pentru aprobarea prin identificare vizuală online, ANAF transmite persoanei fizice o informare, pe e-mail, care cuprinde instrucţiuni de desfăşurare a identificării vizuale online ce se va derula, comunicarea faptului că, în situaţia în care nu poate participa la identificarea vizuală online la data şi ora programate, acesta are posibilitatea de a solicita o reprogramare, precum și comunicarea faptului că neprezentarea la ora şi data ce vor fi comunicate va conduce la respingerea înregistrării în SPV.
Nu vor lipsi regulile de conduită în această nouă cale de comunicare cu ANAF-ul.
În timpul sesiunii de identificare vizuală online funcționarul poate formula întrebări cu privire la informaţii ce trebuie să conţină elemente cunoscute de ANAF şi persoana fizică în cauză, iar în situaţia în care persoana fizică nu răspunde corect întrebărilor adresate, cererea de înregistrare în SPV se respinge.
Finanțiștii reamintesc și faptul că aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se poate realiza de la distanță și prin identificarea cu numerele atribuite notificărilor privind sponsorizările, nedepunerea unor declarații, îndeplinirea condițiilor de rezidență, deciziilor de impunere sau referitoare la plata accesoriilor, ale somațiilor sau scrisorilor referitoare la înrolarea în SPV, toate acestea fiind documente acceptate de aplicație.