Oficialii din educaţia botoşăneană, administraţia locală şi alte instituţii ale statului au început pregătirile pentru noul an de învăţământ. Actualul context epidemiologic impune însă creşterea numărului de clase şi numărului de posturi. Multe unităţi de învăţământ, în special din mediul urban, trebuie să revină la activitatea în două schimburi. Marea problemă este însă aceea că unele şcoli şi licee au lucrat şi până acum în două schimburi şi nu dispun de spaţii suplimentare pentru elevi.
Conform situației centralizate de Inspectoratul Școlar Județean Botoșani și transmise Ministerului Educației și Cercetării, în acest moment, în județul Botoșani, sălile de clasă disponibile (inclusiv laboratoare, cabinete și alte spații) pentru organizarea procesului educațional în anul școlar 2020-2021 sunt în număr de 2.905.
„În condițiile în care se va aplica scenariul verde (toți copiii vor veni la școală) 28 de unități școlare întâmpină dificultăți în sensul identificării spațiilor școlare suplimentare suficiente, în așa fel încât să fie respectate condițiile de distanțare socială între elevi”, a declarat Ana-Maria Loghin, inspector şcolar şi purtător de cuvânt în cadrul IŞJ.
Potrivit reprezentantului IŞJ, la această dată se caută soluții în așa fel încât, până la începerea școlii, să fie identificate și amenajate spațiile necesare pentru desfășurarea cursurilor.
„În urma analizei efectuate la nivelul fiecărei școli, în vederea implementării scenariului verde, la nivelul județului Botoșani vor fi cu aproximativ 1.040 de formațiuni de studiu mai mult față de ce este aprobat în planul de școlarizare, prin reorganizarea colectivelor de elevi, iar numărul de norme didactice/posturi suplimentare rezultate din această reorganizare va fi de aproximativ 1.100.
De asemenea se ia în calcul și o eventuală creștere a numărului normelor nedidactice suplimentare (femei de serviciu/îngrijitoare), necesare realizării activităților de igienizare”, a mai spus Ana-Maria Loghin.