spot_img
sâmbătă, noiembrie 23, 2024
HomeLocal BTCătălin Flutur - "Am semnat contractul de finanţare pentru reabilitarea căii de...

Cătălin Flutur – „Am semnat contractul de finanţare pentru reabilitarea căii de rulare pe traseul 102”

Primarul Cătălin Flutur a semnat contractul de finanțare a proiectului de reabilitare, modernizare a transportului public de călători a căii de rulare pe traseul 102. Proiectul are o valoare de 18.818.890 de euro şi include reabilitare cale de rulare, implementare sistem de e-ticketing, sistem de supraveghere video în intersecţii şi staţiile de tramvai, lucrări de modernizare a staţiilor de tramvai. „Am semnat contractul de finanţare pentru reabilitarea căii de rulare pe traseul 102. Pentru noi era foarte important acest lucru. De acum pregătim documentele pentru a organiza licitaţia pentru desemnarea firmei care să execute lucrările pe ambele trasee”, a declarat edilul. Contractul de finanţare a proiectului care vizează reabilitare şi modernizarea căii de rulare pe traseul 101 a fost semnat pe 25 decembrie 2019. Acest contract are o valoare de 19.138.583 de euro.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Este pasul decisiv pentru rezolvarea durabilă a problemelor din transportul public local,  pasul care ne deschide calea spre un transport public local modern, confortabil, silențios, cu peroane și stații modernizate, cu dotări tehnice de ultimă generație, cu afișaj electronic al orarului tramvaielor și cu alte minunății tehnologice la nivelul de vârf al celor mai importante orașe europene. Realizăm toate aceste lucruri cu bani europeni, în condițiile în care nivelul bugetului local nu ne-ar fi permis niciodată să le punem în practică”, a mai spus Cătălin Flutur.

Finanţarea europeană va asigura reabilitarea infrastructurii: cale de rulare – demontare/montare şi transport; echiparea cu instalaţii de manevrare automată a schimbătoarelor de cale; echiparea tuturor macazurilor cu instalaţii de încălzire; deviere utilităţi şi cămine; eclise electrice la calea de rulare, refacerea străzilor pe zonele unde au fost afectate de construcţia liniei de tramvai; demontare/montare şi transport stâlpi reţele de contact; înlocuirea totală a reţelei aeriene de contact instalaţii/cabluri aeriene demontare/ montare. Pentru o mai bună fluidizare a traficului, inclusiv reducerea timpilor de aşteptare la semafor a celorlalţi participanţi la trafic şi implicit reducerea noxelor, se va introduce sistemul de semnalizare şi semaforizare „unda verde” pentru semafoare. Proiectul presupune şi o instalaţie de comandă şi control centralizat pentru managementul traficului. Va fi implementat şi un sistem GPS pentru urmărirea tramvaielor prin dispecerat şi sisteme de informare a călătorilor în staţii şi tramvaie. Tot în baza finanţării europene, va fi implementat şi sistemul de taxare automată şi validare a biletelor de călători în tramvai. În intersecţii şi staţiile de tramvai va fi amplasat un sistem de supraveghere video. Va fi realizată infrastructura pietonală de acces la staţiile de tramvai, iar peroanele vor fi dimensionate la standarde europene pentru dotarea lor cu mobilier stradal.

Municipalitatea va primi şi nouă tramvaie noi, având în acest sens încheiat un protocol de asociere cu Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei. La începutul acestei luni, ministerul a reluat licitaţia privind achiziția de tramvaie pentru orașele Ploiești (20), Brăila (10), Galați (10) și Botoșani (9). Pe 7 iulie, anunţul a fost publicat pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, valoarea estimată a acestui contract fiind de 392 de milioane de lei, fără TVA. Contractul pentru municipiul Botoşani are o valoare de aproximativ 72.000.000 lei fără TVA, data limită pentru depunerea ofertelor fiind 13 august 2020. Tramvaiele noi vor fi folosite pe calea de rulare reabilitată şi modernizată.

Începând cu 1 august, societatea Eltrans va folosi pe cele două trasee autobuze noi, achiziţionate în baza unui leasing operaţional. Autobuzele vor deservi traseele 101 şi 102 până când vor fi finalizate lucrările incluse în cele două proiecte cu finanţare europeană.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer acoperit de nori
1.7 ° C
1.7 °
1.6 °
95 %
2.7kmh
100 %
sâm
2 °
Dum
1 °
lun
4 °
mar
4 °
mie
4 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Multă lume încă nu s-a hotărât cu cine votează. O fi din cauza ofertei bogate.

EDITORIAL

Cu stupoare constatăm în aceste zile că în mizerabila „Ciorbă” (am făcut referire la Vladimir Ciorbă, soțul pesedistei Laura Vicol, unul din creierele acestei...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...