Procedura de înmatriculare a vehiculelor va fi simplificată astfel încât cetăţenii nu vor mai sta la cozi şi nici nu vor mai trebui să se prezinte la sediile serviciilor de înmatriculări auto dacă locuiesc departe de reşedinţele de judeţ.
Marcel Vela, ministrul Afacerilor Interne, a anunțat că a emis un ordin prin care înmatricularea vehiculelor să poată fi făcută într-un mod mai eficient, mai simplu, astfel încât cetăţenii să nu nu mai fie puşi în situaţia în care pierd timpul şi stau la cozi în zone aglomerate. Prin acest ordin toţi dealerii de autoturisme şi producătorii, cum sunt Dacia şi Ford, au posibilitatea de a înmatricula direct autoturismele noilor proprietari printr-un simplu document, un mandat pe care cumpărătorul îl încheie cu vânzătorul.
De asemenea, într-un mod digital se pot face şi operaţiuni, cum sunt cele de radiere, obţinerea autorizaţiei provizorii de circulaţie sau obţinerea unui duplicat al actului de înmatriculare.
Directorul Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), Florin Catană, a declarat la rândul său că se doreşte ca în viitor operaţiunea efectivă a înmatriculării să fie realizată în proporţie de 80-90% electronic. „Oferirea posibilităţii unei societăţi comerciale, care vinde autoturisme noi, de a face operaţiunea de înmatriculare pentru cetăţean nu este decât un beneficiu clar la adresa acestuia, nemaifiind nevoie pentru el să vină la sediul serviciului public pentru înmatricularea vehiculului. Inclusiv pe această zonă, se dezvoltă un program informatic care va fi pus la dispoziţia societăţilor comerciale din domeniu, venind în sprijinul acestora, astfel încât într-o perioadă viitoare, nu foarte îndepărtată, transmiterea documentelor şi operaţiunea efectivă a înmatriculării să fie realizată în proporţie de 80-90% electronic”, a declarat Catană. De asemenea, acesta a precizat că se elimină o serie de documente care sunt cerute pentru diferite operaţiuni, cum ar fi fişa de înmatriculare, dar şi crearea premiselor pentru furnizarea unor servicii exclusiv online – păstrarea unui număr de înmatriculare – astfel încât să nu mai fie nevoie de deplasarea cetăţenilor la serviciile publice comunitare, putând fi accesate de la domiciliu prin utilizarea internetului.
Pe lângă simplificarea procedurilor, se va proceda la descentralizarea serviciilor de obţinere a permiselor şi înmatriculare a vehiculelor unde există distanţe mari între reşedinţa de judeţ şi cetăţeni. Astfel, cetăţenii nu vor mai fi nevoiţi să se prezinte la sediul judeţean al serviciului de înmatriculări auto şi permise, ci vor fi înfiinţate puncte de lucru în judeţ.