Concursul de ocupare a posturilor didactice din învățământul de stat pentru viitorul an școlar a fost suspendat. Ministrul educației a emis astăzi un ordin prin care suspendă toate etapele aflate în prezent în derulare. Câteva sute de actuali sau viitori profesori din județul Botoșani erau în focurile pregătirii dosarelor, ziua de 18 iunie fiind prima din perioada de înscriere pentru concursul anual.
Potrivit Ordinului cu numărul 4.549 din 17.06.2020 „pe durata stării de alertă instituită pe întreg teritoriul țării se suspendă organizarea și desfășurarea activităților prevăzute la punctul I, subpunctele 12-25 din anexa nr 19 la Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare în din învățământul preuniversitar în anul școlar 2020 2021, aprobată prin Ordinul ministrului Educației și Cercetării nr. 5259/2020, cu modificările și completările ulterioare.” Același ordin anunță că ”reluarea activităților se va realiza conform unui calendar aprobat prin Ordinul Ministrului Educației și Cercetării, după încetarea stării de alertă instituită pe întreg teritoriul țării”.
Starea de alertă a fost prelungită pentru 30 de zile, începând de azi, prin Hotărâre de Guvern, ca atare s-ar putea încheia în jurul datei de 15 iulie, când ar fi trebuit susținut examenul de titularizare. Chiar dacă are această titulatură, ”titularizarea” nu este susținută doar de către profesorii ce vor un contract pe perioadă nedeterminată, ci sunt nevoiți sa-l susțină toți profesorii cu o situație încă instabilă la catedră. Suplinitorii, dascălii încadrați pe perioada viabilității postului, chiar și titularii care doresc un alt post sau o altă structură a acestuia sunt obligați să susțină mult temutul examen. Locurile vacante sunt, în general, puține sau nu au o viabilitate sigură. Așa se face că mulți profesori dau an de an ”titularizarea” dar, deși iau note peste 7, nu reușesc să se stabilizeze pe o catedră.
Odată cu suspendarea pașilor din stufoasa metodologie de ocupare a posturilor didactice, conducerea ministerului trebuie să stabilească maniera în care va comprima etapele viitoare, sau la cea pe care o va folosi pentru acoperirea rețelei școlare cu personal didactic de specialitate în anul școlar ce ar trebui să înceapă peste trei luni.