Comunicarea digitală a devenit, în doar câteva luni, o parte esențială a noului mod de viață impus de pandemie. Lucrul de acasă, plățile online sau trimiterea de documente către autorități în format digital sunt metode folosite de tot mai mulți dintre noi, în condițiile în care distanțarea fizică a fost și probabil va rămâne o regulă importantă, în lipsa unui vaccin care să limiteze efectele pandemiei cu Covid 19.
Zipper România a dezvoltat portalul primariamea.ro. Acesta vine în sprijinul cetățenilor și a administrației publice locale, asigurând continuitatea funcțiilor instituțiilor locale cu respectarea regulilor de distanțare socială și creează condițiile tehnice necesare pentru lucrul la distanță. „Am decis să acordăm sprijin primăriilor pentru a-și digitaliza activitatea. Pentru aceasta am dezvoltat portalul pentru digitalizare primariamea.ro, de depunere a solicitărilor online adresate instituțiilor publice, ce asigură o comunicare rapidă și eficientă între administrațiile publice locale și cetățeni, cu accesibilitate de pe toate tipurile de dispozitive (desktop, tabletă și mobil) 24 din 24 ore. Utilizarea acestei platforme este gratuită pentru tot anul 2020”, a explicat, într-un comunicat de presă, Doru Vijiianu, director general Zipper România.
Utilizarea platformei primariamea.ro permite administrației locale să elimine total birocrația dar și acces instant la documentele depuse de către cetățeni, reducând, totodată, timpul necesar soluționării solicitărilor
Cetățenilor le asigură posibilitatea de a depune cereri, având la dispoziție departamentele de interes din cadrul primăriei, șabloane pentru formulare și lista cu documentele necesare, prin intermediul unei biblioteci de formulare pentru documente specifice care sunt organizate pe clase/departamente.