În contextul răspândirii infecției cu coronavirus (COVID-19), Agenția Națională de Administrare Fiscală reamintește contribuabililor că obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând Spațiul Privat Virtual, depunerea on-line, Internet banking și www.ghiseul.ro.
Pentru depunerea declarațiilor fiscale, prin intermediul următoarelor servicii electronice oferite de ANAF și MFP, Spațiul Privat Virtual (SPV) este disponibil pe site-ul Agenției, www.anaf.ro;
Pentru înrolarea în SPV poate fi accesat tutorialul video de înregistrare prin accesarea următorului link:
https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/Inregistrare_persoane_fizice
.
Pentru depunerea on-line informații suplimentare sunt disponibile pe site-ul Agenției, la următorul link: https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/declaratii_electronice/Inf_depunere_persoane_fizice
Declarațiile se pot depune prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, utlizând certificate digitale calificate.
Formularele/declarațiile fiscale, care nu se pot transmite pentru moment electronic, pot fi transmise de contribuabili și prin fax sau servicii de curierat. Datele de contact ale unităților fiscale sunt disponibile la următorul link:
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/AsistentaContribuabili_r/telefoane_judete/Regiuni.htm
Efectuarea plăților se poate face prin intermediul serviciilor oferite de terți
Internet banking și www.ghiseul.ro
.
„Informații generale în domeniul fiscal și IT puteți obține prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60.”, se arată într-un comunicat de presă trimis de finanțiști.
Contribuabilii înrolați în Spațiul Privat Virtual pot obține informații în scris prin intermediul Formularului de contact disponibil în acest serviciu – pot obține informații generale în domeniul fiscal și IT precum și informații privind situația fiscală proprie.
Contribuabilii care nu sunt înrolați în Spațiul Privat Virtual pot apela pentru informații scrise la
Formularului de contact de pe site-ul Agenției, unde pot obține informații generale în domeniul fiscal și IT.
Contribuabilii pot obține noutăți legislative în domeniul fiscal prin accesarea serviciului Buletin informativ fiscal ce este disponibil în Spațiul Privat Virtual și pe site-ul Agenției. De asemenea, contribuabilii pot solicita Agenției comunicarea de materiale informative în domeniul fiscal pe adresa de e-mail proprie, prin transmiterea unei solicitări în acest sens prin intermediul Formularului de contact, serviciu disponibil atât în Spațiul Privat Virtual, cât și pe site.
„Agenția Națională de Administrare Fiscală informează contribuabilii că lucrul cu publicul se desfășoară în unitățile fiscale exclusiv în incinta spațiilor destinate primirii contribuabililor.”, comunică finanțiștii.