spot_img
luni, noiembrie 25, 2024
HomeLocal BTConțac vrea din nou deszăpezirea la Botoșani

Conțac vrea din nou deszăpezirea la Botoșani

♦ În urmă cu un an, Constantin Conțac rezilia contractul de deszăpezire a drumurilor naționale din Botoșani cu DRDP Iași și anunța supărat că-și va vinde utilajele
♦ Acum, TASA este singura firmă interesată de deszăpezire în următorii patru ani a drumurilor naționale din județ

Lovitură de teatru pe piața deszăpezirii din Botoșani.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

În urmă cu câteva luni, Constantin Conțac anunța că-și vinde utilajele de deszăpezire, după ce a renunțat la ultimul an din contractul multianual pe care-l avea cu Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași pentru drumurile naționale din județul Botoșani și cele din zona joasă a județului Suceava. Atunci el își motiva gestul prin faptul că guvernanții l-au obligat să mărească salariile minime la 3.000 de lei, dar nu au introdus și deszăpezirea în rândul activităților de construcții și întreținere drumuri, deși lucrează cu aceeași oameni care vara toarnă asfalt. Astfel, Transporturi Auto SA (TASA) ar fi înregistrat o pierdere în iarna 2018-2019 de trei milioane de lei (n.r. – aproximativ 650.000 de euro).

Cu toate acestea, TASA, firma controlată de omul de afaceri botoșănean, este singura care a depus ofertă pentru noul acord cadru privind deszăpezirea drumurilor naționale din județul Botoșani scos la licitație acum de către DRDP Iași.

Dacă tot am cumpărate utilajele acestea, nu e păcat. Am mai vândut din utilaje, dar am încă pentru deszăpezirea a două județe. Ei au cerut opt Unimog-uri, iar eu am 16. Am pentru două județe. Am utilaje. Dacă o să vrea să mi-o dea eu am cu ce face treabă”, a declarat Constantin Conțac.

Conțac, mulțumit de banii puși la bătaie

Deși pentru județul Botoșani a fost alocată cea mai mică sumă per kilometru, în raport și cu celelalte secții de drumuri naționale (SDN) care au același profil al rețelei rutiere, Constantin Conțac susține că banii ajung pentru a face față și u ei ierni adevărate. „Banii sunt buni acum. Dacă știi cum să faci bine treaba, ajung și pentru o iarnă adevărată. Ceea ce a fost anul acesta nu se poate numi iarnă”, a declarat Constantin Conțac. Valoarea contractului pentru sezonul rece trecut a fost de 4,9 milioane de lei, în timp ce suma pentru fiecare an din următorul ciclu va depăși 7,1 milioane de lei.

Bani mai mulți în fiefurile liberale

Pentru următorii patru ani, pentru deszăpezirea unui kilometru național de drum, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a alocat pentru județul Botoșani 71.904 lei, adică 17.976 lei pe an. O sumă cât de cât mai apropiată pe kilometru a mai fost alocată pentru SDN Focșani, 72.674 de lei/patru ani și SDN Piatra-Neamț, 86.667 lei/km/patru ani. Trebuie spus că are zonă montană, ceea ce presupune patrulare continuă pentru ca drumurile să fie ținute într-o stare circulabilă.

Trebuie spus că toate cele trei județe sunt fiefuri PSD.

În schimb, SDN-urile din județele Galați și Vaslui au primit o sume mult mai generoasă pe kilometru 87.666 lei/patru ani, respectiv 89.000 lei/patru ani. Suma alocată pentru deszăpezirea unui kilometru de drum național din județul Iași pe perioada celor patru ani este de 92.031 lei, în timp ce SDN-urile din județele Bacău și Suceava, fiefurile liberale din Moldova, vor lua grosul banilor. Astfel, în Bacău este estimat că deszăpezirea unui kilometru va costa 127.727 de lei, în timp ce în cele două secții ale județului Suceava prețul va fi de 112.990 de lei pe zona montană, Câmpulung Moldovenesc, și 109.812 lei pe restul județului, care ca profil este asemănător cu Botoșaniul.

Întrebat de ce TASA nu a depus oferte și pentru alte SDN-uri, unde sumele estimate sunt mult mai generoase, Constantin Conțac a declarat că nu mai vrea să se complice. „E greu. Trebuie să asiguri cazare șoferilor, să stai în deplasare. E mai bine la tine acasă, bine, dacă o să mi-o dea”, a conchis omul de afaceri.

Licitația va trebui terminată până la mijlocul verii.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
nori împrăștiați
2.6 ° C
2.6 °
0.5 °
91 %
1.5kmh
50 %
lun
4 °
mar
4 °
mie
6 °
joi
7 °
vin
4 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Având în vedere că se apropie sărbătorile, s-au montat semne și pentru musafiri.

EDITORIAL

La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...