Gândit inițial ca o platformă care să vină în sprijinul producătorilor agricoli locali în perioada de pandemie, „aprozarul virtual” al Direcției pentru Agricultură Județeană (DAJ) Botoșani va fi permanentizat și îmbunătățit în sensul ușurării modului de a efectua cumpărături. „Dacă la început am gândit-o ca un instrument care să ajute producătorii locali și consumatorii să treacă mai ușor peste criza și restricțiile impuse de pandemie, acum vrem să o permanentizăm. Am depășit perioada de început, am învățat, am văzut ceea ce trebuie să îmbunătățim și vom face aceste lucruri în cel mai scurt timp”, a declarat Cristian Delibaș (foto), directorul DAJ Botoșani.
Acesta susține că în viitorul apropiat vor fi mai mulți producători locali înregistrați pe platformă. „Acum avem producători de panificație, carne, lactate, dulceață, miere, legumicultori. Noi am impus ca producătorii să aibă autorizații și certificate sanitar-veterinare. Noi girăm un comerț autorizat, fiscalizat. Am văzut că au apărut tot felul de grupuri pe Facebook. Sunt bune, nu zice nimeni nimic, dar tocmai asta este diferența între ceea ce am făcut noi și ceilalți. Vrem să dăm și garanții cumpărătorilor”, a mai spus Delibaș, adăugând că deja au fost contactați mai mulți producători locali să vină să-și vândă produsele prin „aprozarul online” gândit de DAJ.
În ciuda faptului că după sărbători comenzile au mai scăzut pe platformă, Cristian Delibaș este optimist și susține că deja lucrurile au început să revină. „A fost o scădere normală. Dar ce pot spune e că am observat și o schimbare în comportamentul consumatorului, în sensul că acum comandă exact cât are nevoie”, afirmă șeful agriculturii locale.
„Aprozarul online” al DAJ a fost apreciat și de ministrul Agriculturii, Adrian Oros (foto), care a fost astăzi în vizită la Botoșani. În acest context, oficialul a amintit și de platforma Ministerului Agriculturii, pe care a catalogat-o drept un „exemplu de bune practici”. „Am făcut o platformă, care, la ora această, merge foarte bine, dar a fost mai mult un model de bună practică, pentru că a apărut foarte rapid, în această perioadă, platforme online în care producătorul este pus în contact direct cu cumpărătorul”, a spus ministrul Oros.