spot_img
duminică, noiembrie 24, 2024
HomeEditorialÎncă şase luni pierdute pentru drumurile din Botoşani - Marius ILINCARU, jurnalist

Încă şase luni pierdute pentru drumurile din Botoşani – Marius ILINCARU, jurnalist

Astăzi se împlinesc şase luni de când PNL a preluat puterea. Şase luni cu bune şi cu rele, fiecare putând să cuantifice din punctul său de vedere modul în care Cabinetele Orban au guvernat ţara în acest răstimp.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Şase luni sunt şi un moment bun de bilanţ şi de aceea poate că ar trebui să trecem în revistă ceea ce au făcut liberalii pentru judeţul nostru. Şi cum problema cea mai spinoasă este şi va rămâne cea a infrastructurii, să vedem ce s-a întâmplat în această perioadă.

Drumul Botoşani-Ştefăneşti. Legătura Uniunii Europene cu poarta de Est a rămas la fel de proastă ca şi pe vremea PSD, dacă nu chiar mai proastă pentru că a mai trecut o iarnă peste el şi procesele de îngheţ-dezgheţ l-au afectat. Licitaţia, lansată de pesedişt anul trecut s-a terminat pe 14 noiembrie, la zece zile de la preluarea puterii de către liberali, dar de atunci şi până acum nu s-a reuşit nici măcar semnarea contractului, aceasta amânându-se sine die. Parlamentarii liberali de Botoşani s-au lăudat, la începutul anului, că au reuşit să treacă un amendament la Legea bugetului, asumată de Cabinetul Orban, prin care s-a instituit filă de buget pentru această investiţie. E adevărat, doar că, potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pentru această lucrare s-au alocat doar două milioane de lei sume certe, restul de 260 de milioane fiind credite angajament. Deci, din banii alocaţi în acest an nu se poate face nici proiectare, ce să mai vorbim de organizarea de şantier.

Situaţia nu diferă cu nimic nici în cazul drumului Botoşani-Târgu Frumos, a cărui licitaţie s-a încheiat acum două luni. Şi aici creditele bugetare sunt mai mult decât insuficiente, deşi mai generoase decât pentru drumul spre Ştefăneşti, zece milioane de lei, acestea nu ajung pentru lucrările de proiectare şi organizare de şantier.

Deci, s-a schimbat puterea, dar realitatea cotidiană pentru noi e aceeaşi. Şi e cu atât mai greu de acceptat, cu cât liberalii sunt cei care au organizat tot felul de marşuri pentru drumuri. Acum un an senatorul Costel Şoptică şi fostul senator Viorel Grigoraş susţineau, când li se atrăgea atenţia că au fost împreună cu PSD-ul la putere în USL, că „ar trebui să facem mai puţin trimitere la ce s-a întâmplat în trecut” şi să vedem că nu se face nimic în prezent. Acum se pare că au uitat de acest lucru, mai ales Viorel Grigoraş, care, între timp, a ajuns secretar în Ministerul Transporturilor, adică om de decizie, în pixul căruia stă rezolvarea problemei infrastructurii judeţului. În afara faptului că şi-a umplut cabinetul de colegi din organizaţia judeţeană a PNL, Viorel Grigoraş nu a făcut nimic pentru a debloca investiţiile la cele două drumuri vitale pentru existenţa viitoare a judeţului.

Mai mult, deputatul Cristian Achiţei a ajuns secretarul Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaţilor, care este condusă de ieşeanul Marius Bodea, iar din aceste posturi ar fi putut pune şi ei presiune pe guvern şi mai ales pe CNAIR pentru a nu mai lăsa la voia sorţii judeţul Botoşani, care a fost văduvit atâţia şi atâţia ani de o infrastructură decentă care să-i dea o şansă la dezvoltare.

Poate că acum, în ceasul al 12-lea, politicienii vor conştientiza că puterea nu trebuie tratată doar ca pe o oportunitate pentru businessul personal, ci ca pe una de a dezvolta regiunea, pentru că odată cu ea ne dezvoltăm cu toţii şi ei nu vor mai trebui să ridice din umeri înaintea alegerilor să caute tot felul de scuze pentru infrastructura proastă a judeţului şi să spună lapidar doar că „atâta am putut”.

P.S.: Mai trebuie spus că şi vicepremierul Raluca Turcan este originară din Botoşani, chiar dacă acum reprezintă Sibiul. De câte ori vine acasă, la părinţi, numărul 2 din Guvern trece pe drumul Târgu Frumos – Botoşani, iar starea acestuia pare să nu o mai deranjeze acum, când a ajuns la putere.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer fragmentat
2.7 ° C
2.7 °
2.2 °
87 %
1.4kmh
58 %
Dum
3 °
lun
4 °
mar
4 °
mie
6 °
joi
7 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Având în vedere că se apropie sărbătorile, s-au montat semne și pentru musafiri.

EDITORIAL

La treizeci și de ani după căderea oficială a comunismului, în România procesul electoral a devenit un spectacol mai degrabă decât un act de...

EPIGRAMA ZILEI

Tot votând răul cel mai mic N-am realizat nimic Așadar și prin urmare Încercăm cu ăla mare?   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...