Conducerea Nova Apaserv a trimis, spre finalul lunii trecute, adrese la Parlament, Guvern, ministere, Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, Prefectură, Consiliul Judeţean, prin care a adus la cunoştinţă problemele cu care se confruntă operatorul, pe fondul scăderii drastice a încasărilor şi propunerile de elaborare a unor acte normative care să vină în sprijinul operatorilor din domeniu. Printre facilităţile solicitate se număra amânarea plăţilor la SAMTID şi la BERD şi acordarea unor credite cu dobândă zero sau subvenţionată, motivate de faptul că operatorul, dacă ar fi să termine starea de urgenţă în două luni, ar mai avea nevoie încă de două luni pentru a se redresa financiar.
Toate aceste demersuri nu au avut rezultate.
„Facem eforturi să rezistăm pentru că facilităţi nu am primit. Nici măcar un credit de trezorerie, nici certificat de stare de urgenţă pentru că nu am avut afectat activitatea şi nu am închis sectorul de activitate măcar parţial, cum prevăd actele normative. Nici cea mai mică facilitate nu avem de nicăieri. În schimb, am primit notificări de la E.ON şi de la Apele Române. Şi ei sunt în aceeaşi situaţie şi aşteaptă să mai încaseze câte ceva”, a declarat Albert Tanasă.
Potrivit oficialului, au fost făcute demersuri şi prin Asociaţia Română a Apei. „La încasări nu poate să ne ajute nimeni. Când ne-om redresa, chiar după perioada de criză, nu ştiu cum o să fie. Problema mare este că nu o să avem de unde să achităm rata la BERD care e aproape de 500.000 de euro. Asta e problema. La SAMTID avem de plată în jur de 450.000 de lei, dar pentru această rată am început să strângem bani mai dinainte. Pentru că prima dată avem de plată rata la SAMTID şi apoi la BERD. Dar o să fie probleme cu BERD-ul. Nu ştiu, ce vor face alţii, vom face şi noi. Vom vedea. Deocamdată mergem înainte şi asigurăm serviciul corespunzător. Cu ajutorul lui Dumnezeu sperăm să trecem peste aceste probleme şi să fie bine”, a mai spus Albert Tanasă.
Încasările au scăzut foarte mult
„De la zi e din ce în ce mai greu. În fiecare dimineaţă, împreună cu directorul economic, analizez încasările din ziua anterioară şi repartizăm efectiv sumele disponibile. Înainte de Sfintele Paşti am deschis casieriile şi au mai fost un pic de fluctuaţii, dar asta se întâmplă cam în fiecare lună, în perioada de vârf, când se primesc pensiile şi salariile. Dar încasările nu sunt la nivelul aşteptat de noi. Astfel, dacă încasările pe judeţ, ajungeau la aproximativ 150.000 de lei pe zi, când începeau clienţii noştri să primească pensiile şi salariile, ieri (14 aprilie – n.r.), pe toate casieriile, am avut în jur de 70.000 de lei”, a explicat directorul general al Nova Apaserv.
Singura sursă de venit este reprezentată de încasări, însă, în ultima perioadă, foarte puţini botoşăneni mai iau în calcul plata facturilor primite de la Nova Apaserv.