spot_img
marți, noiembrie 26, 2024
HomeLocal BTAglomerație la ridicat pensiile și bancomate defecte (video-foto)

Aglomerație la ridicat pensiile și bancomate defecte (video-foto)

În plină epidemie de coronavirus și în perioadă de virare a pensiilor, bancomatele cad unul după altul.

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Cele mai mari probleme se înregistrau ieri dimineață la bancomatele CEC, instituția bancară a statului. Din cele cinci bancomate, ieri dimineață trei erau nefuncționale, iar două funcționau cu intermitențe. Cele trei bancomate de pe strada Primăverii, cel mai mare cartier al orașului, nu funcționau de dimineață, doar în preajma orei 11:00 a început să funcționeze cel de la agenția CEC din zonă. În aceste condiții, s-au creat cozi de zeci de persoane, majoritatea vârstnici, una care trecea de farmacia din zonă, iar cealaltă, în sens opus, care depășea cabinetul de optică medicală.

Și la sucursala CEC s-au adunat zeci de persoane în vârstă care așteptau să scoată banii sau să intre să-și rezolve problemele la ghișee. Aici, ca și în Primăverii, în incinta băncii erau primiți câte una-două persoane, iar restul de oameni aşteptau pe terasă, fără a putea respecta distanța socială recomandată de autorități. Din când în când, ieșea omul de pază care încerca să tempereze spiritele și mai invita câte un client în sediul. „Mai încercați la bancomat. Cam la 10 minute își revine”, le-a transmis acesta celor care încercau să-și scoată banii de pe card.

Al cincilea bancomat, cel de la Casa Județeană de Pensii, nu era funcțional, dar un angajat încerca să-l repună în funcțiune. Acesta a fost luat în primire de cei care nu reușeau să-și scoată banii din conturi: „A intrat virusul și în el (n.r. – bancomat)… Conducerea asta nu știe că vin sărbătorile și la noi?”
Angajatul s-a rezumat să spună că el doar încearcă să rezolve problema și că „nu merge comunicația”.

Un reprezentant al Casei de Pensii s-a arătat revoltat de situaţie: „Bine că noi am putut lucra până vineri seara târziu ca să virăm pensiile cât mai devreme”.

Conducerea sucursalei Botoșani nu a putut fi contactată, nimeni nerăspunzând la numărul de telefon afișat pe site. De asemenea, nici la numărul de TelVerde și nici la cel al centralei de la București nu a răspuns nimeni. CEC nu a transmis niciun comunicat prin care să anunțe eventuale probleme în sistem, ultima informare, din urmă cu o săptămână, făcând doar referire la faptul că instituția va „lua măsuri speciale în această perioadă pentru a facilita plata pensiilor, astfel că 250 unităţi din mediul urban mic şi rural vor fi operaţionale în perioada 8-14 aprilie, iar între orele 11:00-13:00, clienţii în vârstă de peste 60 de ani vor avea prioritate la realizarea operaţiunilor bancare atât la ghişee, cât şi la ATM-uri”.

Probleme erau și la bancomatele Băncii Transilvania de pe Cuza Vodă. Pe acestea tronau afișe prin care clienții erau îndemnați să-și rezolve problemele la bancomatele de la sediul central. Aici, aproape o sută de oamenii stăteau la rând pe stradă, e drept, cei mai mulți având de lucru cu oficianții bancari. La celelalte agenții, de pe Calea Națională sau Primăverii cozile erau mai mici, dar și aici era aglomerat.

Cozi s-au înregistrat și la agențiile celorlalte bănci din municipiu, majoritatea celor care așteptau erau persoane în vârstă, care doreau să-și ridice pensiile pentru a-și plăti utilitățile și ași face cumpărături pentru sărbătorile pascale.

De altfel, ieri dimineață se înregistrau cozi pe zeci de metri și la casieriile furnizorilor de utilități, în special a celor de internet, telefonie și televiziune, dar și la furnizorul de apă. Zeci de oameni așteptau să intre ieri dimineață și în sediile Trezoreriei statului și al ANAF din spatele Prefecturii.

Deja ai votat!

DONEAZĂ UN ABONAMENT LA MONITORUL!

Nu-ți lăsa părinții, bunicii și prietenii pradă televiziunilor de știri devenite oficine de propagandă și presei cumpărate de partide. Dă-le o șansă să fie informați corect și să facă alegeri în cunoștință de cauză! Fă-le cadou un abonament la Monitorul de Botoșani. Dacă te-ai săturat să îi vezi manipulați și mințiți, completează formularul de mai jos, cu numele și adresa corectă a celui căruia vrei să-i donezi un abonament și noi îi trimitem zilnic ziarul. Abonează-i pe cei dragi la Monitorul și oferă-le o imagine nedeformată a realității. Este cel mai de preț ajutor.

Botoșani
cer senin
-2.2 ° C
-1.2 °
-2.3 °
92 %
2.2kmh
5 %
mar
4 °
mie
5 °
joi
8 °
vin
6 °
sâm
7 °

CARICATURA ZILEI

POZA ZILEI

Pentru că nu s-a vândut nici alcool și secțiile s-au mutat, pentru a nu enerva alegătorii, a fost nevoie de indicatoare.

EDITORIAL

Când apare acest text veți ști deja rezultatele preliminarii ale primului tur al alegerilor pentru noul președinte al țării. Cătălin Stoica, reputat profesor universitar...

EPIGRAMA ZILEI

În sfârșit, ceva normal: „Baștanii” de la partid I-au promis că-l pun central La Barça - Real Madrid!   -Dumitru MONACU

HAPPY CINEMA

POLITICĂ EDITORIALĂ

Politica editorială a Monitorului de Botoșani

Monitorul de Botoşani este un cotidian lansat pe 24 iunie 1995, cu distribuţie pe raza judeţului Botoşani. În ultimii ani tot timpul a fost...

ÎN ATENȚIA CITITORILOR

În atenţia cititorilor

Este foarte important pentru redacţia noastră  să ofere cititorilor  posibilitatea de a comunica cu noi  rapid şi uşor. Astfel, pentru: - a ne aduce la...

MONITORUL DE BOTOȘANI – COD DE CONDUITĂ

Codul de conduită al jurnalistului

În prezentul Cod, noţiunea de interes public va fi înţeleasă pornind de la următoarele premise: - Orice chestiune care afectează viaţa comunităţii este de interes...