Aproximativ 11.000 de elevi botoşăneni, din cei aproximativ 58.000, nu dispun de mijloace tehnice pentru a putea interacţiona online cu elevii şi profesorii, în această perioadă. Gabriel Hârtie, inspector şcolar general, a declarat că cei 11.000 de elevi nu trebuie să-şi facă probleme, pentru că orele online nu sunt obligatorii. „Noi nu-i verificăm pe profesori şi nici nu-i obligăm să facă acele ore online. Am dorit să ştim care copii fie nu au tablete, calculatoare, sau conexiuni la internet pentru a putea interacţiona cu colegii de clasă şi cu cadrele didactice”, a explicat oficialul. În condiţiile în care suspendarea cursurilor se va prelungi pe o perioadă mai lungă de timp, se vor căuta soluţii pentru a-i ajuta şi pe acei copii să aibă acces la orele online. „Cu aceşti copii se ia legătura telefonic sau prin SMS-uri. Le-am transmis de la început colegilor că nu există noţiunea de obligativitate. Sigur, am făcut recomandarea de a păstra legătura cu copiii pentru ca atunci când vor reveni la şcoală să le fie cât mai uşor şi profesorilor şi elevilor şi să nu pună accent pe notare, sau evaluare. Pur şi simplu să recapituleze şi să aprofundeze materia predată până la suspendarea cursurilor. Nu există noţiunea de a preda înainte, pentru că îi avem pe cei 11.000 de copii care nu au acces la internet şi atunci nu ar fi corect faţă de ei”, a mai spus Gabriel Hârtie. Oficialul a adăugat că este important ca profesorii să ţină legătura cu elevii, însă să aibă grijă să nu exagereze cu cerinţele, pentru a nu-i obliga pe copii să stea mult în faţa calculatoarelor, tabletelor etc. „Să fim cumpătaţi, să fim echilibraţi, să păstrăm legătura cu copiii şi să putem trece această perioadă cât mai uşor”, a concluzionat Gabriel Hârtie.
În urmă cu câteva zile, Monica Anisie, ministrul Educației, a trimis cadrelor didactice din învățământul preuniversitar o scrisoare deschisă în care a evidențiat importanța contribuției acestora la menținerea echilibrului emoțional al elevilor, al părinților și nu în ultimul rând, al întregii societăți. ”Suspendarea cursurilor reprezintă o perioadă în care vom valorifica activitatea pe care am desfășurat-o în sala de clasă, prin modalități de fixare a cunoștințelor și de recapitulare a temelor predate, fără a preda noi cunoștințe și fără a evalua elevii”, a transmis ministrul Educației.