Ministerul Educației şi Asociaţia „Narada” implementează proiectul „Reacţie pentru educaţie”, care să-i ajute pe profesorii şi elevii din comunităţile defavorizate să interacţioneze online.
Platforma pune la dispoziție un formular unde cadrele didactice să scrie cum pot fi ajutate pentru a ţine legătura cu elevii în mediul online. Obiectivul acestui instrument este acela de a atrage și de a coagula comunitățile locale, astfel încât să fie acoperite cât mai multe nevoi într-un timp cât mai scurt.
Dotările materiale pentru profesorii din opt comunități defavorizate, în ceea ce privește educația în medii digitale și pentru elevii lor, vor fi realizate în scurt timp.
Reprezentanţii Ministerului Educaţiei au anunţat că pe platforma narada.online vor fi disponibile spații de lucru pentru fiecare dintre aplicațiile digitale folosite de profesori în predarea la distanță. Acest spațiu virtual va oferi sprijin constant pentru cele peste 30.000 de cadre didactice în familiarizarea cu aplicațiile, platformele și software-urile educaționale disponibile gratuit.
Începând cu 1 aprilie, în cadrul platformei digitale, prin intermediul NaradiX, vor fi generate clase digitale susținute de oameni de afaceri, personalități din showbiz, profesori și traineri. Totodată vor fi abordate subiecte de interes, cu referire la această perioadă în care a fost instituită stare de urgenţă din cauza epidemiei de coronavirus.
„În contextul actual, mai mult decât oricând, oamenii s-au solidarizat în jurul educației. Inițiativa «Reacție pentru educație» vine să contribuie în această perioadă în care, deși despărțiți unii de alții, învățarea trebuie să continue. Îmi doresc ca acest moment să deschidă drumul prin care tehnologia în educație să fie accesibilă tuturor”, a declarat Monica Anisie, ministrul Educației.
Andra Munteanu, co-fondator „Narada”, a arătat că au fost puse cap la cap resursele de care dispune asociaţia, „pornind de la avantajele științei și tehnologiei, canalele de comunicare, până la comunitatea de voluntari și companii, pentru a veni în întâmpinarea profesorilor ce caută acum soluții de a rămâne aproape de elevii lor”.