Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a început o amplă campanie de verificare a modului în care marile lanţuri de magazine aplică măsurile necesare pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus Covid-19, se menţionează într-un comunicat al autorității semnat de liberalul botoșănean Eduardt Cozminschi.
Până în prezent, magazinele din cadrul Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) au aplicat diferite măsuri destinate să prevină răspândirea virusului şi să protejeze sănătatea consumatorilor în timpul actului comercial. Printre cele mai importante măsuri, care diferă de la un magazin la altul, sunt: igienizarea și dezinfectarea de mai multe ori pe zi a cărucioarelor pentru cumpărături; punerea la dispoziţia clienţilor de materiale pentru dezinfectarea mâinilor, în unele magazine chiar a mănușilor de unică folosință; accesul restricționat în magazine; montarea de panouri din plexiglas transparente pentru protejarea angajaţilor de la casele de marcat şi de la acces clienţi; dotarea angajaţilor au fost dotaţi cu măşti, mănuşi, vizieră sau ochelari de protecţie; plasarea de informări privind metodele de prevenire a contaminării atât la intrarea în magazine, cât şi pe linia caselor de marcat, şi difuzarea frecventă a anunţuri audio cu mesaje în acest sens; aplicarea de marcaje speciale pe podea, care delimitează zonele de protecţie individuală pe linia caselor de marcat, astfel încât să fie preîntâmpinată apropierea persoanelor una de alta sub limita recomandată de autorităţi.
„ANPC va continua acest gen de verificări, în magazinele din întreaga ţară, şi îi asigură pe cetăţeni că supraveghează atent piaţa, în mod deosebit în această perioadă, şi urmăreşte permanent felul în care sunt adaptate măsurile luate de agenţii economici la recomandările autorităţilor, pentru protejarea sănătăţii şi vieţii consumatorilor”, se mai menţionează în comunicat.
Între ANPC şi AMRCR s-a constituit un grup de lucru cu scopul de a ţine ambele părţi permanent informate în legătură cu măsurile care se impun în condiţiile pandemiei de Covid-19, astfel încât să existe o practică unitară menită să implementeze cele mai bune metode de protecţie a consumatorilor.