Hipermarketurile şi reţelele de magazine din Botoşani începeau ieri dimineaţă să revină uşor la normal, chiar dacă unele produse încă lipseau. De peste tot lipsea cu desăvârşire drojdia, atât cea verde, cât şi cea uscată. „Nu mai avem drojdie. Am înţeles că nici distribuitorii nu mai au”, a declarat vânzătoarea unui magazin cu acţionariat local.
Redirecționează 20% din impozitul pe profit al companiei.
Poți alege ca 20% din taxele plătite de compania ta să meargă către jurnalism de calitate, nu către stat.
Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la monitorul@monitorulbt.ro
*Baza legală poate fi consultată AICI.
La Lidl, de exemplu, lipsea zahărul, unele sortimente de şerveţele umede sau uscate şi dezinfectanţii, dar angajaţii aşteptau ca o parte din produse să fie aprovizionate în cursul zilei. Făina, de exemplu, era în cantităţi foarte mari, paleţi întregi fiind puşi şi între rafturi.
Şi la Kaufland erau produse care nu se găseau pe stoc sau care erau în cantităţi mai mici. „Noi am primit marfă şi ieri (n.r. – luni) şi astăzi (n.r. – marţi) şi vom mai primi. E greu să revenim la normal după afluxul de duminică. Am făcut atunci vânzări cât în trei zile”, susţine un reprezentant al magazinului.
„Lumea trebuie să înţeleagă să cumpere cumpătat”
La Carrefour, aproape toţi salariaţii lucrau de dimineaţă la aşezat marfa în rafturi. Chiar dacă erau mai puţine sortimente decât de obicei. Pe uşa magazinului încă trona anunţul că nu vor fi primite mai mult de 100 de persoane, iar pe rafturile cu ulei, dezinfectanţi şi hârtie igienică încă există afişul prin care cumpărătorii sunt înştiinţaţi că pot achiziţiona maxim 10 produse de persoană din acel sortiment. „Noi încercăm să aprovizionăm cu de toate, dar şi lumea trebuie să înţeleagă să cumpere cumpătat, că nu au ce face cu multe produse, iar unele vor expira înainte de a fi consumate. Sperăm ca apariţia acestui caz confirmat la Botoşani să nu provoace o nouă avalanşă, precum cea de duminică”, a spus o vânzătoare a hipermarketului.
„Am primit şi vom mai primi marfă”
Şi reţelele locale de magazine de cartier, Ovisim, Pita, Leola, existau în general produse, chiar dacă unele sortimente lipseau sau erau în cantităţi mai mici. „Am primit şi vom mai primi marfă. Au fost vânzări ca niciodată”, a declarat o reprezentată a unui magazin de cartier.
La unul dintre magazinele unui producător de carne de pasăre, marţi dimineaţă, s-a făcut o coadă de câteva zeci de persoane, iar accesul în magazin se făcea pe rând, fiind acceptaţi doar maxim patru clienţi odată.
Pe acest fond a creşterii cererii, unele produse s-au scumpit cu 10%-20%, chiar şi în condiţiile ieftinirii combustibilului. Comercianţii pun însă scumpirea pe seama creşterii euro, mai ales că multe din produse sunt din import.
„Există cantităţi şi stocuri pentru toţi”
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMCMR) îi roagă pe clienţi să fie cumpătaţi şi chibzuiţi la ce şi cât cumpără şi îi asigură că există cantităţi şi stocuri pentru toţi, dacă suntem „solidari şi ne gândim la nevoile tuturor”. „Vă rugăm să fiţi cumpătaţi şi chibzuiţi la ce şi cât cumpăraţi. Înţelegem frământările voastre, dar a cumpăra mai mult decât ai nevoie poate însemna uneori să îi laşi pe ceilalţi fără produsele de care şi ei au nevoie. Există cantităţi şi stocuri pentru toţi, dacă suntem solidari şi ne gândim şi la nevoile tuturor. Doar împreună vom avea grijă de cei dragi nouă şi de cei care sunt în vârstă sau vulnerabili”, afirmă reprezentanţii AMCMR într-o scrisoare deschisă adresată clienţilor lor.