Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) reaminteşte contribuabililor că obligaţiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanţă, în contextul răspândirii infecţiei cu coronavirus.
„Depunerea declaraţiilor fiscale se poate face fie online, fie prin intermediul Spaţiului Privat Virtual (SPV), servicii electronice oferite de ANAF şi MFP. Astfel, declaraţiile se pot depune prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, utilizând certificate digitale calificate. Formularele/declaraţiile fiscale care nu se pot transmite pentru moment electronic pot fi transmise de contribuabili şi prin fax sau servicii de curierat”, precizează ANAF.
În ceea ce priveşte efectuarea plăţilor, acestea se pot realiza prin internet banking şi pe site-ul www.ghiseul.ro.
Informaţii generale în domeniul fiscal şi IT pot fi obţinute prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60. Totodată, informaţii în scris pot fi obţinute de contribuabilii înrolaţi în SPV prin intermediul formularului de contact disponibil în acest serviciu. Ei pot obţine informaţii generale în domeniul fiscal şi IT, precum şi informaţii privind situaţia fiscală proprie.
Contribuabilii care nu sunt înrolaţi în SPV pot obţine informaţii generale în domeniul fiscal şi IT prin intermediul formularului de contact de pe site-ul agenţiei.
Potrivit ANAF, contribuabilii pot obţine noutăţi legislative în domeniul fiscal prin accesarea serviciului Buletin informativ fiscal, disponibil în SPV şi pe site-ul instituţiei.
De asemenea, contribuabilii pot solicita ANAF comunicarea de materiale informative în domeniul fiscal pe adresa de e-mail proprie, prin transmiterea unei solicitări în acest sens prin intermediul formularului de contact, serviciu disponibil atât în SPV, cât şi pe site.
ANAF informează contribuabilii că lucrul cu publicul se desfăşoară în unităţile fiscale exclusiv în incinta spaţiilor destinate primirii contribuabililor.