Unul dintre cele mai atractive posturi scoase la concurs în ultima perioadă de autoritățile publice botoșănene, cel de șef de serviciu în cadrul Direcţiei Servicii Publice, Serviciul de management integrat al deşeurilor din cadrul Consiliului Județean (CJ), este vizat de doar doi concurenți: Nuţu-Gabriel Furnică și Remus-Petru Maftei, angajat al CJ în cadrul Direcţiei Servicii Publice.
Salariul, cu tot cu sporuri, pe care-l va primi cel care va reuși să se angajeze pe acest post se apropie de 13.000 de lei, adică un net de peste 7.500 de lei. Cu toate acestea, lipsa de interes pentru post rezidă, cel mai probabil, din bibliografia foarte stufoasă și atribuțiile foarte multe pe care le presupune postul care este vacant de mai mult timp.
Potrivit anunțului de concurs publicat de CJ, concurenții trebuie să știe nu mai puțin de 24 de surse bibliografice, pornind de la Constituția României, Noul Cod Administrativ, ordonanțele și legile care reglementează serviciile comunitare de utilități publice, salubrizare, deșeuri, mediu și protecția mediului. În bibliografie au fost incluse și legi care nu au nimic de a face cu obiectul funcției și anume: Legea privind egalitatea de șanse şi de tratament între femei şi bărbaţi sau Ordonanţa privind prevenirea și sancţionarea tuturor formelor de discriminare.
Președintele Consiliului Județean (CJ), Costică Macaleți, susține că nu are nicio implicare în organizarea concursului și că s-a ținut de parte de „astfel de lucruri”, afirmând că nu a intervenit „nici atunci când Cristina Nicuță sau Cezar Nicuță (n.r. – persoane apropiate lui) și-au dorit posturi de conducere sau în Corpul de control al CJ”. Acele concursuri au fost însă amânate pentru vicii de procedură.
Fișa postului scos acum la concurs cuprinde foarte multe atribuții generate de organizarea, coordonarea şi conducerea Serviciului de management integrat al deşeurilor, inclusiv raporturile de colaborare cu operatorul Depozitului ecologic de la Stăuceni.
Proba scrisă a concursului va fi susținută astăzi de către cei doi candidați la sediul CJ.