Trei sectoare de pe un important drum judeţean, DJ 296 (Botoşani – Roma – Nicşeni – Dorobanţi), preluate de Compania Naţională de Investiţii (CNI) pentru rezolvarea alunecărilor de teren sunt tratate cu birocrație de statul român și probabil că vor rămâne așa mult și bine. Este vorba de sectorul de la ieşire din Botoşani spre Cişmea, de 2,6 kilometri, unde terenul a luat-o la vale, de 1,35 kilometri din vecinătatea terenului de fotbal din comuna Roma, precum şi de jumătate de kilometru la intrarea în Dorobanţi.
Anul trecut, reabilitarea lor a fost îngreunată de apariția Ordonanței 114, care a aruncat toate costurile în aer. Consiliul Județean (CJ), beneficiarul lucrărilor prin Direcția Județeană de Drumuri și Poduri (DJDP), a fost nevoită dă reactualizeze costurile, pentru partea de cofinanţare și să retrimită documentația la CNI. A urmat aprobarea în Consiliul tehnico-economic (CTE) interministerial şi au ajuns la Ministerul Finanțelor, pentru că valoarea lucrărilor era de peste cinci milioane de lei. Schimbarea guvernării a dus la blocarea procesului de avizare, iar noua conducere liberală a Ministerului de Finanțe a retrimis proiectele la CTE. Aceasta echivalează cu reluarea a jumătate din procedurile birocratice. După ce se vor da din nou avizele, investițiile vor trebui aprobate de Ministerul Finanțelor, iar abia apoi vor fi scoase la licitație de CNI.
Pe finalul anului trecut, drumul a fost peticit, dar lucrarea a fost una superficială și nu la cele mai înalte standarde, deoarece se aştepta intervenția CNI. Anterior lucrărilor, preşedintele CJ, Costică Macaleţi, declara că soluţia stabilizare a versantului de la ieșirea din Botoșani spre Roma, pe care este și drumul, nu a fost cea bună, motiv pentru care terenul continuă „să fugă la vale”. „Cunosc situaţia foarte bine. Acolo s-a făcut o proiectare, o tratare a alunecărilor de teren. S-au făcut puţuri de drenaj. Se pare că proiectarea nu a fost bună. Nu-i vina celor care au construit acolo. Probabil că va trebui să reluăm problema de acolo. Probabil că vom trata cu o reproiectare acolo. Să vedem dacă se încadrează în termenii de garanţie a lucrării care a fost făcută cu ceva timp în urmă”, spunea Macaleţi.
Ținând cont de „eficiența” activității instituțiilor românești, cele trei sectoare de drum preluate de CNI nu vor fi reabilitate nici în acest an spre disperarea şoferilor. „E un adevărat chin să ajungi până în Dorobanţi. Îţi rupi maşina pe drumurile astea. Degeaba plătim tot felul de taxe şi impozite, că nu se vede nimic. Între Roma şi Nicşeni este o adevărată aventură să mergi cu maşina. Ăsta e respectul pe care ni-l acordă cei pe care i-am ales să ne reprezinte”, a conchis un şofer revoltat de starea DJ 296.